
Addbrand presenterte sitt nye rullsortiment på messen. Dette inkluderer PP-film, kunstpapir og lerretsmateriale.
Tidligere hadde Addbrand kun arkmateriale i sortimentet sitt, men for et år siden kjøpte de opp grafisk leverandør EWJ i Danmark, og siden mars har de begynt å selge sitt rullsortiment.
Bare de siste ukene har flere produkter blitt lagt til porteføljen.
– Siden våren har vi supplert, så mange av disse produktene er helt nye. Vi legger stadig til nye produkter, sier Rickard Fredlund, salgssjef hos Addbrand.
Fire nye produkter
Et av de nye rulleproduktene er Expance, som er en PP-film som er ekstra sterk med sine 300 mikron.
– Den er bare to uker gammel, men allerede en bestselger. Den har antikrøll slik at den ikke bretter seg. Bare på messens første dag solgte vi omtrent 20, sier Rickard Fredlund.
Addbrand viste også frem lerretsmaterialet Matisse.
– Det er også sterkt, fint og veldig rimelig. Det er egnet for lateks og UV.
De har også plakatpapir og kunstpapir for kunstplakater.
– Kunstpapiret har vært veldig populært. Det går bra her, og vi har mange andre ting som miljøvennlige penner og konkurranser. Vi har hatt mye omsetning på standen. Det er derfor vi er her.