
Det norske familieeide produktmedieselskapet Idé House of Brands har signert en intensjonsavtale (LOI) om å kjøpe opp det svenske Wackes, for å etablere Europas største distributør av produktmedier.
Ifølge selskapene markerer dette en viktig milepæl i den europeiske produktmediebransjen, og sammen vil de bli en betydelig aktør i det europeiske markedet. Oppkjøpet vil ikke bare styrke IDÉ House of Brands’ tilstedeværelse i Sverige, men også legge grunnlaget for fortsatt ekspansjon i Europa.
– Dette oppkjøpet gjøres med både hjerte og hjerne. Wackes er et selskap vi alltid har hatt stor respekt for. Vi jobber på en lignende måte, og begge selskapene setter kunderelasjoner i sentrum for alt vi gjør. Denne fusjonen vil trygge og sikre fremtiden for våre kunder, ansatte og partnere, sier Lasse Lauritzen, administrerende direktør i Idé House of Brands.
Fusjonen vil skape verdi for kunder og interessenter i hele regionen og styrke selskapenes felles ambisjon om å lede utviklingen innen bærekraft, produktsikkerhet og sikre forsyningskjeder.
– Idé House of Brands er den perfekte partneren for å forme fremtiden til selskapet vårt. Våre hovedeiere vil fortsette å spille en aktiv rolle og reinvestere i Idé House of Brands, sier Thomas Davidsson, administrerende direktør i Wackes.
Transaksjonen forventes å være fullført i desember 2025, forutsatt at vanlige betingelser oppfylles.
Wackes foretok en investering i det norske markedet våren 2023, du kan lese mer om det her:
Svensk produktmedieselskap investerer i Norge
Om Wackes
Wackes ble grunnlagt i 1983 i Borås med ambisjonen om å tilby profilprodukter og produktmedietjenester av høy kvalitet til store og mellomstore bedrifter og organisasjoner. Produktene og tjenestene som selskapet tilbyr er ment å styrke kundenes merkevarer. Wackes har vokst og utvidet sin virksomhet og kundebase gjennom årene, blant annet gjennom oppkjøp. De har nå kontorer i Borås, Gøteborg, Malmö, Stockholm, Helsingfors, Oslo og Shanghai. Wackes omsatte i 2024 for nesten 175 millioner SEK, med en EBITDA på 9,3 millioner SEK.
Om Idé House of Brands
Idé House of Brands er en ledende leverandør av produktmedier til bedriftsmarkedet i Norden. Selskapet har 38 års erfaring innen konseptutvikling, design, produksjon og logistikk av produktmedier og leverer komplette konsepter innen uniformer/arbeidsklær, gaver/internstrategier/HMS, kampanjer og profilprodukter, massekonsepter, storformat, kontorrekvisita og trykksaker. Idé House of Brands AS omsatte for 453 millioner NOK i 2024 og en EBITDA på 32 millioner NOK.
				






