Visutech tar seg av Scodix

PUBLISERT: 29 april 2010
OPPDATERT: 29 april

Visutech Digital er blitt nordisk distributør for ferdiggjøringsløsninger fra Scodix, et selskap som ble stiftet i 2007 og arbeider med innovative løsninger for ferdiggjøring av digitaltrykk. – Det vi opplever nå, gir meg en følelse lik den jeg fikk under Ipex i 1993, da Indigo revolusjonerte markedet med sin nye teknologi for å trykke med offsetfarge helt automatisk og helt digitalt. Nå har turen kommet til ferdiggjøring, og hos Scodix har vi en unik teknologi som vil forandre hele synet på intelligent ferdiggjøring. Disse ubeskjedne uttalelsene kommer fra Jan-Olof Jungersten, konsernsjef i Visutech. Selskapets hovedprodukt Scodix 1200 er en lakkeringsenhet for digitaltrykkapplikasjoner, som blant annet gir mulighet for partiallakkering. Scodix 1200 vil bli lansert offisielt under Ipex.

Les videre

Ny emballasjetrykkpresse fra Ryobi

Spar energi i tørkesystemet

Heidelberg satser grønt på IPEX

Fujifilm Jet Press 720 klar for Ipex

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324