Ny emballasjetrykkpresse fra Ryobi

PUBLISERT: 11 mai 2010
OPPDATERT: 11 mai

p750Gse

Ryobi benytter anledningen under Ipex til å lansere sin nye B2-presse Ryobi 750G. Ifølge produsenten har man lagt ned mye innsats i å øke hastigheten og inkludere teknologi fra sin B1-presse. Dessuten er denne tilpasset trykking av emballasjeoppdrag.
Blant nyhetene finner vi ny teknologi for å sikre at tykkere materialer kan mates på en mer friksjonsfri måtei pressen, som i toppfart trykker 16.000 ark i timen. Sammen med dubbeltrunde mottrykkssylindre skal det gjøre pressen mer egnet for emballasjeproduksjonf, hevder den japanske trykkpresseproduenten.
Ryobi 750G benytter Ryobis semiautomatiske platesystem Semi-RPC og er utstyrt med en oppgradert papirmateteknologi. Ønsker man helautomatisk platehåndtering, kan man utvide med Full-RPC. Et komplett plateskift tar i såfall rundt 4 og et halvt minutt, hevder Ryobi.
750G leveres i breddene 765×545 og 756×580 millimeter, og kan håndtere mateialer fra 0,04 millimeter tykkelse til 0,8 millimeter. Pressen kan konfigureres fra to opp til ti trykkverk. På Ipex vises maskinen som en femfargemakin med lakkverk.

Les videre

Visutech tar seg av Scodix

Spar energi i tørkesystemet

Heidelberg satser grønt på IPEX

Fujifilm Jet Press 720 klar for Ipex

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong