Håp om høytrykk

På tide å glemme både dyptrykk, boktrykk, silketrykk og digitaltrykk for noen uker. Nå går vi for varige høytrykk, late dager og en fin sommer. I skrivende stund ser det ikke direkte lyst ut, for her hamrer regnet mot vinduet, men som de evige optimister vi er, vet vi jo at alt blir bedre i morgen!

Det har vært et begivenhetsrikt halvår, der det meste på en eller annen måte har hatt noe med Drupa å gjøre. Nå er papirutgaven med Drupa-rapporten på vei ut i postkassene, og vi vender langsomt tilbake til normalen. Nå blir det spennende å se hva Drupa har ført til av inspirasjon og motivasjon for framtida. Det var i hvert fall en oppløftende messe, i følge alle rapporter og egen opplevelse.

Sign og print neste

Vår egen messe, Sign og print, er nå på det nærmeste fullbooket. Mange leverandører og produsenter nedlegger betydelige ressurser i å vise sitt beste i møtet med nye kontakter, mulige samarbeidspartnere og potensielle kunder. En av dem er Skangraf AS fra Larvik.

– Vi har drevet på siden 1994, sier Rikard Sells i Skangraf. – Vi betjener kunder over hele landet, hovedsakelig skiltprodusenter, silketrykkerier og digitaltrykkerier. Vi håper å møte mange av dem på Sign og print, der vi blant annet vil vise et helt nytt sortiment helfolieringsfolie fra Orafol, som vi er distributør for i Norge. Vi tar med oss en bil inn på standen, så vi får vist produktene ”live”. Vi satser ganske stort på denne messen, og akter å dokumentere vår store bredde innenfor selvklebende materialer og alle typer storformatmedia tilpasset de nye produksjonsprosessene, for eksempel tekstiler, magnetmaterialer, refleks og thermalmedia. Og når jeg sier ”bredde”, så mener jeg det bokstavelig, sier Sells. – Vi leverer storformat i virkelig store formater!

Les mer om utstillere, foredrag og miniseminarer og last ned din fribillett på www.signogprint.no.

Da tar AGI en sommerpause. Det kommer ingen nyhetsbrev i juli, om det da ikke skulle skje noe helt oppsiktsvekkende i bransjen. Vi ønsker alle bransjekolleger og venner en avslappende og innholdsrik sommer!

 

Lasse Andreassen

Redaktør

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: