Hør Allkopi-sjefen på Sign og Print!

PUBLISERT: 31 august 2012
OPPDATERT: 14 desember

Allkopis direktør Jørn Aalefjær kommer til Sign og Print for å fortelle hvorfor Allkopi lykkes i stadig skiftende markeder og greier å tilpasse seg stadig nye kundebehov. Sammen med det svenske selskapet Holmbergs, som begge ble kjøpt opp av det spanske børsnoterte trykkerikonsernet SPS for noen år siden, er Allkopi et lokomotiv i det spanske konsernet.

Det siste året har Allkopi hatt en fortjeneste på ti prosent av en omsetning som stadig vokser.
Jørn Aalefjær følger noen helt klare prinsipper: Ikke lønnsomme produksjonsområder investeres det ikke i, verken hva gjelder maskiner eller mennesker.
Han er også målrettet og strategisk med hensyn til hvor markedsinnsatsen legges: Det er de lønnsomme næringene som olje, gass og havbruk som er interessant.
– Fremtiden ligger i digitaltrykk, inkjet og meget gode web-shop-løsninger, sier han. Selv har han ambisjoner om at Allkopi skal oppgradere sin web-shop og presentere en ny plattform for web-bestilling før jul i år.

– Vi opererer i en svært konkurranseutsatt hverdag. Det handler hele tiden om å effektivisere og foreta strategiske investeringer for å klare seg. Det gjelder å forandre seg og møte en ny virkelighet, hele tiden.
– Vi skal makte å investere mye samtidig med at vi skal generere fortjeneste til våre eiere, så vi må ha et godt grep. Samtidig er prispresset stort – det handler om pris hver dag, sier Aalefjær.
– Avhengig av hva som skjer i løpet av høsten er vi interessert i både geografisk ekspansjon og i å vokse innenfor våre eksisterende områder. Butikkene skal utvikles til å bli enda mer spennende å gå inn i – både fysisk og via webben, sier han.
Hør Jørn Aalefjærs spennende foredrag på Sign og Print!
Velkommen til Exporama 26. og 27. September!

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Meld deg på "Wrap & Remix by Antalis"

Antalis Wrap & Remix 2025 – Konkurransesuksessen er tilbake med 70-tallsånd og kreative utfordringer!
Composition-combi-buggy (1)

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_