Hør Allkopi-sjefen på Sign og Print!

Allkopis direktør Jørn Aalefjær kommer til Sign og Print for å fortelle hvorfor Allkopi lykkes i stadig skiftende markeder og greier å tilpasse seg stadig nye kundebehov. Sammen med det svenske selskapet Holmbergs, som begge ble kjøpt opp av det spanske børsnoterte trykkerikonsernet SPS for noen år siden, er Allkopi et lokomotiv i det spanske konsernet.

Det siste året har Allkopi hatt en fortjeneste på ti prosent av en omsetning som stadig vokser.
Jørn Aalefjær følger noen helt klare prinsipper: Ikke lønnsomme produksjonsområder investeres det ikke i, verken hva gjelder maskiner eller mennesker.
Han er også målrettet og strategisk med hensyn til hvor markedsinnsatsen legges: Det er de lønnsomme næringene som olje, gass og havbruk som er interessant.
– Fremtiden ligger i digitaltrykk, inkjet og meget gode web-shop-løsninger, sier han. Selv har han ambisjoner om at Allkopi skal oppgradere sin web-shop og presentere en ny plattform for web-bestilling før jul i år.

– Vi opererer i en svært konkurranseutsatt hverdag. Det handler hele tiden om å effektivisere og foreta strategiske investeringer for å klare seg. Det gjelder å forandre seg og møte en ny virkelighet, hele tiden.
– Vi skal makte å investere mye samtidig med at vi skal generere fortjeneste til våre eiere, så vi må ha et godt grep. Samtidig er prispresset stort – det handler om pris hver dag, sier Aalefjær.
– Avhengig av hva som skjer i løpet av høsten er vi interessert i både geografisk ekspansjon og i å vokse innenfor våre eksisterende områder. Butikkene skal utvikles til å bli enda mer spennende å gå inn i – både fysisk og via webben, sier han.
Hør Jørn Aalefjærs spennende foredrag på Sign og Print!
Velkommen til Exporama 26. og 27. September!

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: