Sign & Print: Konica Minolta presenterte hele sitt sortiment innen både Office-løsninger og Production Printing.
På standen presenterte Konica Minolta hele sitt markedsledende utvalg innen Office med interessante softwareløsninger samt OPS og ECM-løsninger. De viste en virtuell arbeidsplass rettet mot firmaer og organisasjoner som vil kunne arbeide mobilt på en smidig og sikker måte og bruke skyens fulle potensiale – og dermed øke effektiviteten. Også for virkelig tunge applikasjoner som 3D-CAD og andre grafikktunge tilpasninger tilbyr Konica Minolta en komplett løsning for virtuelle arbeidsplasser, hvilket de også viste på messen. I tilknytning til dette hadde de også aktiviteter på standen for de besøkende.
Sjefen for forretningsområde Production Printing, Roy Spennare, holdt også foredrag på den store scenen.
Her utfordret han internasjonale trendspanere som tviler på fremtiden til den trykte kommunikasjonen, ga eksempler på bra kommunikasjon med trykk i og ga oppskriften på hvordan man blir fremgangsrik innen grafisk produksjon i dag og i fremtiden.
Det var kun glade miner hos Konica Minolta når Sign & Print messen stengte. Tre dager med fullbookede maskiner og foredraget til Spennare var også fullsatt.
– Vår kampanje før messen kan være en inspirasjon for våre kunder, forteller messeansvarlige Helene Stålhem. Vi begynte med å lage en egen kampanjeside der man gikk inn og meldte seg på. 160 personer valgte å registrere seg på messen via vår app i stedet for messens egen. Deretter har vi hatt trykksaker der de samme fargene har gått igjen og budskapet har vært tilpasset de forskjellige målgruppene.
– Så har vi samarbeidet med våre partnere på en mengde ulike steder, og disse har vært her på messen for selv å tilegne seg kunnskaper og ta med sine kunder hit.