Konica Minolta med bare nyheter

PUBLISERT: 9 februar 2015
OPPDATERT: 9 februar
Maskerad-KM-390x225
Helen Stålhem viste Production Printing-løsninger for den grafiske bransjen og EDP-firmaer.

Sign & Print: Konica Minolta presenterte hele sitt sortiment innen både Office-løsninger og Production Printing.

På standen presenterte Konica Minolta hele sitt markedsledende utvalg innen Office med interessante softwareløsninger samt OPS og ECM-løsninger. De viste en virtuell arbeidsplass rettet mot firmaer og organisasjoner som vil kunne arbeide mobilt på en smidig og sikker måte og bruke skyens fulle potensiale – og dermed øke effektiviteten. Også for virkelig tunge applikasjoner som 3D-CAD og andre grafikktunge tilpasninger tilbyr Konica Minolta en komplett løsning for virtuelle arbeidsplasser, hvilket de også viste på messen. I tilknytning til dette hadde de også aktiviteter på standen for de besøkende.

Sjefen for forretningsområde Production Printing, Roy Spennare, holdt også foredrag på den store scenen.
Her utfordret han internasjonale trendspanere som tviler på fremtiden til den trykte kommunikasjonen, ga eksempler på bra kommunikasjon med trykk i og ga oppskriften på hvordan man blir fremgangsrik innen grafisk produksjon i dag og i fremtiden.

Det var kun glade miner hos Konica Minolta når Sign & Print messen stengte. Tre dager med fullbookede maskiner og foredraget til Spennare var også fullsatt.
– Vår kampanje før messen kan være en inspirasjon for våre kunder, forteller messeansvarlige Helene Stålhem. Vi begynte med å lage en egen kampanjeside der man gikk inn og meldte seg på. 160 personer valgte å registrere seg på messen via vår app i stedet for messens egen. Deretter har vi hatt trykksaker der de samme fargene har gått igjen og budskapet har vært tilpasset de forskjellige målgruppene.
– Så har vi samarbeidet med våre partnere på en mengde ulike steder, og disse har vært her på messen for selv å tilegne seg kunnskaper og ta med sine kunder hit.

Les videre

Konstant produktflyt hos Glomma Papp

Glomma Papp er en produsent av bølgepapp, solid board og utstillingsmateriale med to fabrikker i Sarpsborg. På Scanpack viste selskapet litt av hva de har å tilby.
Glomma-1-1024x683

Schur viser ny printerteknikk som erstatter etiketter

Den danske emballasjegiganten Schur har utviklet en trykkteknikk som kan eliminere behovet for etiketter. Den ble vist på Sign Print & Pack-messen i Odense, Danmark.
Schur-kollage-768x500

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Summa automatiserer arbeidsflyten for inline skjæring

Summa viste blant annet inline-løsninger med matere til sine digitale skjærebord og tekstillaserkuttere under Fespa.
bob-summa

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong