Agfa Graphics lanserer ny storformatprinter

PUBLISERT: 20 april 2017
OPPDATERT: 20 april

ISA, International Sign Expo, finner sted i Las Vegas i disse dager, 20.–22. april. Her kommer Agfa Graphics til å lansere en ny sublimeringsprinter: Avinci DX3200. Printeren, som trykker på 3,2 meter brede tekstiler, gjengir en oppløsning på 1440 x 540 dpi, og har ulike kvalitetsinstillinger. Avhengig av applikasjon kan Avincien komme opp i en hastighet på 173 kvadratmeter i timen.

– De som først testet Avinci DX3200 ble imponert av dens hastighet og trykkvalitet. Maskinen kjører i seks farger (CMYK pluss light cyan og light magenta), og har en dråpestørrelse på 14 pl. Det garanterar en levende fargeskala, enestående nyanserendring og fin detaljgjengivelse. Utover dens topp moderne bildeytelse trekker Avinci DX3200 også til seg oppmerksomhet med sin fordelaktige pris og dens produktivitetsposisjon, sier Reinhilde Alaert, produktsjef hos Agfa Graphics.

Maskinen har et transportsystem spesifikt for tekstil, hvilket skal gjøre at opprullingen av det trykte produktet er optimalt. Den takler et bredt utvalg av polyesterbaserte applikasjoner, og har smarte algoritmer som gir lavt forbruk av blekk.

Avincien kommer med Agfa Graphics Asanti, som automatiserer alle forberedelser, all produksjon og all etterbehandling av soft signage-produktene. Programvarepakken er nylig oppdatert.

– Soft signage er i stor utstrekning satt pris på i markedet. Trykte tekstiler oppfattes annerledes og vi elsker hvordan de ser ut. Dessuten finnes det flere fordeler med tekstilsubstrater: de er lette, klarer bretting og folding, og kan enkelt gjenbrukes. Avinci DX3200 er perfekt for dette, og er et topp komplement til Agfa Graphics portefølje, sier Reinhilde Alaert.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Epson trykker på etikett og mikroproduksjon

Epson viser flere store innovasjoner innen etikettprinting under Drupa, men også løsninger for tekstiler samt mikroproduksjon og personalisering.
Epson-7-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324