Messen flyttes

PUBLISERT: 30 august 2017
OPPDATERT: 30 august

Neste års messe endrer navn og flyttes en uke.

Fra neste år endrer det vi kjenner som Sign&Print-messen navn til Sign, Print & Pack-messen. Dette for å signalisere at vi også omfavner emballasjesegmentet i vår grafiske familie. I tillegg flyttes messen en uke, til onsdag 19. og torsdag 20. september 2018.

Sign, Print & Pack bygger på det suksessrike Sign & Print, som har kjørt i mer enn 20 år. Her i 2018 er det utvidet med emballasjeområdet. Så enten du jobber med f.eks. matvareemballasje, medisinforpakning eller transportemballasje, eller innenfor skilt, innpakning eller produksjonsprint, så finner du inspirasjoner på Sign, Print & Pack, og vi ser frem til å ønske deg velkommen.

Du kan lese mer om messen og se hallplanen på live.agi.no/event/signogprint/

 

Les videre

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Summa automatiserer arbeidsflyten for inline skjæring

Summa viste blant annet inline-løsninger med matere til sine digitale skjærebord og tekstillaserkuttere under Fespa.
bob-summa

Gnistrende presisjon med iEchos nye laserstans

IEcho hadde med seg en rekke skjæremaskiner til Fespa. Den som kanskje fanget de besøkendes interesse mest var laserskjæremaskinen LCT350, som i gnistrende fei skar ut etiketter.
laserstans2

Automatisert og tilkoblet – Horizon på Drupa 2024

Horizon planlegger å ha en sterk tilstedeværelse på Drupa 2024. Med en stand på mer enn 1600 m² vil fokus være på helautomatiserte systemer og start-til-slutt arbeidsflyt.
Horizon-drupa

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik