The Body Shop tilbyr spesialtrykkede etiketter til kundene

PUBLISERT: 30 oktober 2017
OPPDATERT: 30 oktober
Linn Ekelund (butikkemedarbeider i The Body Shop Bogstadveien) og Bradley Schaeffer (produktsjef i The Body Shop), er forventningsfulle til konseptet med personifiserte etiketter.

På The Body Shop i Bogstadveien, kan kundene nå kjøpe det populære Body Butteret med sitt eget navn trykket på etiketten. Dette er et helt nytt konsept i Norge, og produktsjef Bradley Schaeffer er stolt av at Body Shop kan tilby det til kundene sine.

Selv om konseptet er nytt i Norge, er det ikke nytt for The Body Shop internasjonalt. I England har kundene kunnet kjøpe Body Butter med egne etiketter en god stund allerede, og evaluering for utvikling av markedet er godt i gang.

Etikettprinter og touchskjerm i butikken Løsningen The Body Shop har satt opp, består av en PC og touchskjerm som er koblet til en fullfarge etikettprinter av typen Primera LX500e fra ACT Logimark AS. Dette er en hendig og lite plasskrevende etikettprinter, som lett kan settes inn i en hylle, ned i en skuff, eller som på The Body Shops løsning; bak skjermen der etikettene designes. Etikettene er spesialprodusert for Body Shop, slik at de skal passe perfekt over den opprinnelige etiketten på krukken.

Primera LX500e fra ACT Logimark AS, har god kapasitet til denne typen oppdrag. Den har kun én blekkpatron, så det er svært enkelt å administrere den.

Programvaren på PCen er tilpasset av The Body Shop sentralt, og har eget design til hver Body Butter (hver type har sin unike profil, med bilde og morsom tekst), og det er lett å velge type, antall etiketter og å sette inn kundens eget navn. Linn Ekelund i The Body Shop Bogstadveien er positiv til det nye produktet hun kan tilby kundene, og forteller at det er enkelt å betjene systemet, og at det er spennende å få være første butikk som får tilby kundene sine dette konseptet.

LX500e er den «enkleste» fullfarge etikettprinteren ACT leverer, men hvis det blir behov for raskere utskrift, er det fullt mulig å oppgradere til en større og raskere etikettprinter. Suksess i England Som nevnt over, er konseptet nytt i Norge, men ikke for The Body Shop internasjonalt. Schaeffer forteller at erfaringene fra England er meget gode, og det forventes en omsetningsøkning på Body Butter i de butikkene som får installert konseptet hos seg. Etter hvert vil de vurdere å tilby personifiserte etiketter også i nettbutikken, sier Schaeffer.

Les videre

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2

Agfa sluttfører oppkjøp: ”Et stort skritt”

Agfa-gruppen kunngjorde under FESPA at oppkjøpet av britiske Inca Digital Printers er fullført, etter at det ble godkjent av konkurransemyndighetene. Et oppkjøp som ifølge selskapet skal være en vekstmotor innen digital høyhastighetstrykk i markeder med emballasjetrykk og innen visuell kommunikasjon.
IMG_7281

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1