Personalisering av sportstøy - en hurtig voksende trend

PUBLISERT: 1 februar 2018
OPPDATERT: 1 februar

Personalisering av sportsutstyr og bekledning er en hurtig voksende trend, som det var stort fokus på under ISPO München, verdens ledende globale messe for sportsartikler, med over 2.700 utstillere og 80.000 besøkende.

Digital print gjør det lettere å flytte fra masseproduksjon til massepersonalisering på tvers av et bredt spekter av produkter innenfor sportsutstyrmarkedet. På ISPO, som fant sted den 28.-31. januar, viste blant andre Roland DG sitt sortiment av digitale printere, som er utviklet for å imøtekomme nettopp behovet til denne voksende industrien.

Med den digitale print-teknologien er det mulig å tilpasse sportsartikler og gi dem et unikt uttrykk. Det gjelder produkter som fotballer, surfbrett, skihjelmer, flagg, atletisk tøy og andre typer av sportsbekledning og -utstyr, som alle kan få et helt personlig uttrykk.

Roland-teamet viste en rekke teknologier på standen for å imøtekomme kravene fra det nåværende og fremtidige sportsmarkedet. Rolands VersaUV LEF-printere er ideelle til direkte print av tekst og bilder på et stort utvalg av materialer, deriblant akryl, plast, tre, bord, metall, glass og skinn* samt på en rekke andre gjenstander som smartphone deksel, golfballer, fiskespoler, hockeypucker, drikkeflasker, trofeer og mye mer.

Roland demonstrerte også sin kompakte VersaSTUDIO BN-20 enhet, som brukes til å lage klistremerker, etiketter, termotransfer til tøy, POS-displays, plakater og mer. BN-20 er også perfekt til personalisering av spillertøy.

Besøkende fikk også se METAZA MPX-95, en desktop fotoprinter, som kan printe tekst og bilder på plaketter, trofeer, medaljer og annet.

*) Primer kan være nødvendig til visse applikasjoner.

Les videre

«Et utstillingsvindu for å få flere til å oppdage oss»

Addbrands ambisjon er å være Nordens beste grossist innen papir, konvolutter, lett emballasje og grafisk tilbehør. På Sign, Print & Promotion, 19.–20. mars, vil de vise et utvalg av deres brede produktportefølje.
Addbrand kollage

Merking med laserpresisjon

Svenske Logimark selger merking- og etikettløsninger og stiller ut på Sign, Print & Promotion for første gang. De tar med lasermaskiner og lasermaterialer for å vise hvordan man kan kombinere teknisk innovasjon med en personlig touch.
Pontus

Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.
SIPP kollage

Konstant produktflyt hos Glomma Papp

Glomma Papp er en produsent av bølgepapp, solid board og utstillingsmateriale med to fabrikker i Sarpsborg. På Scanpack viste selskapet litt av hva de har å tilby.
Glomma-1-1024x683

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_