Personalisering av sportstøy – en hurtig voksende trend

Personalisering av sportsutstyr og bekledning er en hurtig voksende trend, som det var stort fokus på under ISPO München, verdens ledende globale messe for sportsartikler, med over 2.700 utstillere og 80.000 besøkende.

Digital print gjør det lettere å flytte fra masseproduksjon til massepersonalisering på tvers av et bredt spekter av produkter innenfor sportsutstyrmarkedet. På ISPO, som fant sted den 28.-31. januar, viste blant andre Roland DG sitt sortiment av digitale printere, som er utviklet for å imøtekomme nettopp behovet til denne voksende industrien.

Med den digitale print-teknologien er det mulig å tilpasse sportsartikler og gi dem et unikt uttrykk. Det gjelder produkter som fotballer, surfbrett, skihjelmer, flagg, atletisk tøy og andre typer av sportsbekledning og -utstyr, som alle kan få et helt personlig uttrykk.

Roland-teamet viste en rekke teknologier på standen for å imøtekomme kravene fra det nåværende og fremtidige sportsmarkedet. Rolands VersaUV LEF-printere er ideelle til direkte print av tekst og bilder på et stort utvalg av materialer, deriblant akryl, plast, tre, bord, metall, glass og skinn* samt på en rekke andre gjenstander som smartphone deksel, golfballer, fiskespoler, hockeypucker, drikkeflasker, trofeer og mye mer.

Roland demonstrerte også sin kompakte VersaSTUDIO BN-20 enhet, som brukes til å lage klistremerker, etiketter, termotransfer til tøy, POS-displays, plakater og mer. BN-20 er også perfekt til personalisering av spillertøy.

Besøkende fikk også se METAZA MPX-95, en desktop fotoprinter, som kan printe tekst og bilder på plaketter, trofeer, medaljer og annet.

*) Primer kan være nødvendig til visse applikasjoner.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: 

HP-jubileum med maskinlansering til storformat

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

HP feirer 30 år med utviklingen av fotoprinterserien Designjet med å lansere to nye modeller. I forbindelse med lanseringen benytter de også sjansen til å levere en Pro-printerfamilie i serien Pagewide som åpner for å skrive ut på papir, fleksible materialer og medieplater.

Publisert av: