Sommernummeret av Sign & Print

PUBLISERT: 11 juni 2020
OPPDATERT: 11 juni

Sommernummeret av Sign & Print er på vei til våre abonnenter, om du da ikke allerede har fått det. I dette nummeret har vi reportasjer fra Hexis, Fræna Trykk, Reklame-Huset, Fagtrykk, Printfarm,  Trykk Service, TMG og Maxibit.

Vi tar også en titt på nye maskiner fra Ricoh og Canon og et par nye programvarer som hjelper deg med produksjonen.

Hexis forteller om at foliering vinner terreng på interiørmarkedet og gir oss en oversikt over kurs de tilbyr, Fræna Trykk turde å satse – og vant. Reklame-Huset betjener sine lokale kunder (Råholt – Eidsvoll) med det meste. Web-to-print løsning gjør det sømløst for Fagtrykks kunder. Printfarm i Øvre Årdal går digitalt. Adm dir Lars Nilsson hos Marabu forteller om å drive firma i krisetider. Trykk Service byttet ut en maskin med to nye. Christian Ahlberg er tredje generasjons oppfinner, nå finner han opp nye og bedre produkter for Maxibit.

Får du ikke bladet tilsendt kan du melde deg som abonnent her. Har du flyttet kan du sende oss en epost til prenumeration@agi.se så skal vi sørge for at du mottar neste nummer til riktig adresse. Neste nummer er planlagt å skulle komme ut 8. september, og der tar vi bl.a. for oss nyheter som skulle ha vært presentert på årets Sign, Print & Promotion-messe, som er utsatt til neste år.

Les videre

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Landets kanskje viktigste trykkeri er modernisert

Universitet i Oslo (UiO), med over 27 000 studenter og 6 600 ansatte, rommer ikke bare en institusjon for læring – men også et avgjørende trykkeri. Det lille, men betydningsfulle, og svært effektive Grafisk senter har i samarbeid med Canon gjennomført en omfattende moderniseringsprosess med fokus på kvalitet, bærekraft og effektivitet.
Trykkeriet UiO-kopi

Kunstig intelligens vil være avgjørende for bedriftenes overlevelse

I den kommende tiden skal vi se nærmere på hvordan kunstig intelligens (AI) implementeres i allerede eksisterende grafiske løsninger. Hva den kan, hvilke behov den fyller og hvilke muligheter og utfordringer dette åpner for på sikt.
Heidelberg-AI

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324