Luth Gruppen slår på stortrommen under messen

PUBLISERT: 19 desember 2022
OPPDATERT: 12 januar
Fra Luth Gruppens demorom på Furuset.

Det kommer til å være full rulle på Luth Gruppens stand på Sign, Print & Promotion-messen, den 8. – 9. februar. Nye produkter, kyndige eksperter og så litt oppvisning.
– Det blir ingen klovner eller sirkus men det kommer absolutt til å skje saker, sier Jeppe Broch Nielsen.

Luth Gruppen sparker i gang 2023 med mange nyheter. Den første januar lanseres deres nye nettsider, og de er i gang med en visuell omprofilering med blant annet ny logo.

– Så skal vi bygge et treningssenter for Omega-Skinz. Så vi kommer til å tilby flere kurs enn vi noen gang har gjort før, i et dedikert rom i våre lokaler, sier Gunnar Müller, som er salgssjef for skilt og dekor.

Luth Gruppen har tatt inn Omega-Skinz i sitt sortiment, en serie print- og wrapfolier med tilhørende laminater i 59 forskjellige farger og effekter.

Omega-Skinz ble til etter at den belgiske produsenten Garfityp gjorde flere undersøkelser for å se hva kundene savnet på markedet. Resultatet ble en folie som er både myk og fleksibel og lett kan formes over både konkave og konvekse overflater. Printfolien skal også absorbere trykksverten slik at det blir en god og tydelig fargedybde.

Det er selvfølgelig noe som bør vises på messen, sier Jeppe Broch Nielsen, logistikk- og produktsjef for skilt og dekor i Luth Gruppen. Vi stiller med en bil som wrappes av vår ekspert, Petter Kjærstad.

– Vi ønsker å vise noen utvalgte grupper fra produktene våre som er nye og annerledes i forhold til hva markedet har bestått av fra før, sier han og fortsetter så:

– Vi kan ikke ta med hele sortimentet vårt fordi det er så mange artikler og det er ingen mening med å vise mange hvite folier. Men vi vil ta med det som skiller seg litt ut.

Maskiner i arbeid på standen

Men det blir ikke bare folier på messen. Luth Gruppen er forhandlere av det meste som trengs i trykkeribransjen. Ikke minst merkevarene Epson og Summa, som Luth Gruppen er stolte forhandlere av, og som sender sine egne eksperter til messen for å delta på standen.

– Vi har 4 maskiner fra Summa, og 5 maskiner fra Epson, sier Gunnar Müller.

Blant disse er flatbedmaskinen Epson SC-V7000 som skal vises frem for første gang på messe i Norge. En annen flatbed som er med, er Summa F1612 som har vist seg å være en kjempesuksess på tidligere messer.

– Hovedfokuset vårt på messen er å vise en rekke maskiner i produksjon, og dermed lage en interessant stand som relaterer til det kundene driver med i hverdagen, sier Müller.

Sammen med maskinene og foliene kommer det også til å være en hel del ekspertkunnskap til stede.

– Vi vil også ha noen av produsentenes representanter med oss. Når vi stiller ut så mye samtidig, krever det en del bemanning bare for å holde alt i gang. Da er det fint å kunne få ekspertsvar fra de som kjenner produktet enda bedre enn oss, sier Jeppe Broch Nielsen.

Luth Gruppen hadde med seg en hel del maskiner. Det var populært!
Vil synes mer

Både Gunnar Müller og Jeppe Broch Nielsen har gode minner fra tidligere messer, de ser på det som en utmerket mulighet til å spre Luth Gruppens navn – og det ser ut til å ha fungert ganske bra opp gjennom årene.

– Vår opplevelse var at vi nok hadde flest besøkende under forrige messe, vi hadde mye folk på standen vår. Vi håper å kunne gjenta det i år ved å gjøre standen vår interessant med produktene våre, men også ved å la besøkende se dem i aksjon. Det skal skje noe, de skal ikke bare stå der, sier Jeppe Broch Nielsen.

Hvorfor tror du at dere fikk så mange besøkende forrige gang?
– En grunn til dette er at vi viste reelle problemer og løsninger som kunden kanskje ikke var klar over fantes. Jeg tror fortsatt det er de som ikke vet om produktene våre, men jeg tror de blir færre og færre sammenlignet med for fem-seks år siden. Det er bra!

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Summa automatiserer arbeidsflyten for inline skjæring

Summa viste blant annet inline-løsninger med matere til sine digitale skjærebord og tekstillaserkuttere under Fespa.
bob-summa

Gnistrende presisjon med iEchos nye laserstans

IEcho hadde med seg en rekke skjæremaskiner til Fespa. Den som kanskje fanget de besøkendes interesse mest var laserskjæremaskinen LCT350, som i gnistrende fei skar ut etiketter.
laserstans2

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324