Stiller ut i Norge for første gang

PUBLISERT: 30 januar 2023
OPPDATERT: 30 januar
– Våre forventninger til messen er å møte mange norske trykkerier som er interessert i ny teknologi og å investere i nye forretningsområder, sier Henriette Larsen.

Printech er en grafisk leverandør som har flere års erfaring fra Sverige og Danmark. Nå skal de for første gang stille ut i Norge, på Sign, Print & Promotion-messen.

Blant de merkene som de er forhandlere av er blant annet Kodak, Basysprint, Presstek, RMGT, Plockmatic, Morgana, Uchida, Riso og Vivid.

Hva har dere med dere til messen?

– På standen vil vi vise det helt nye Vivid Veloblade Volta+ fullautomatiske skjærebord med fire online verktøy: cut, kiss-cut, bukkestrek og VeloTaper til automatisk påføring av tape, sier Henriette Larsen fra selskapet.

– Vi viser også den nye brukervennlige programvaren Vivid ZipCore CAD/CAM packaging programvare som har et stort bibliotek med 1000-vis av maler til emballasje samt 3D-viser til e-post korrektur.

Hun vil spesielt peke på tapesystemet Velotaper som vunnet Pinnacle InterTech Award for beste teknologi.

– Vi har hatt stor suksess med Veloblade, Velotaper og Zipcore, og nå vil vi også introdusere denne unike løsningen til det norske markedet.

Hva er forventningene deres til messen?

– Våre forventninger til messen er å møte mange norske trykkerier som er interessert i ny teknologi og å investere i nye forretningsområder. Emballasjemarkedet er et marked i vekst og det er en økende interesse for å kunne produsere emballasje i mindre kvanta, og nettopp her er Vivid skjærebord og programvare den perfekte løsningen, avslutter Henriette Larsen.

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

Siste nytt

Messe-titt: DTF-bølgen rullet inn

Siden DTF-teknologien (direct-to-film) ble lansert for noen år siden, har det gått rake veien oppover. På Sign, Print & Promotion var det flere utstillere som viste såvel DTF-printere som transferproduksjon.
DTF kollage

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3