Ny salgssjef og åpent hus hos Spandex

PUBLISERT: 30 oktober 2023
OPPDATERT: 30 oktober
Mads Bay, ny salgssjef i Spandex AS

Siden 1. oktober er Mads Bay ny salgssjef i Spandex AS. Økt fokus på interiørdekor, bærekraftige materialer – og fremfor alt kundene – er noe av det han skal ta for seg i sin nye rolle.
– Jeg kommer fra en helt annen bransje, ergonomi, så det er mye nytt å lære. Det blir spennende, men jeg har også mye kompetanse rundt meg, sier Mads Bay.
Han har en lang karriere som salgssjef innen B2B i bagasjen:

– Jeg kommer inn med en ydmyk tilnærming fordi jeg vet at det er mange som kan mye mer enn meg i denne bransjen. Jeg kan imidlertid mye om salg og teambygging, og teamfølelsen er viktig, at alle vil i samme retning.

Mads hovedoppgave blir både å sørge for at teamet fortsetter å gjøre det som gjøres bra i dag, men også å se på nye muligheter. Han får ansvar for et salgsteam med totalt ni ansatte som selger både maskinvare og materialer. Både salgsteamet og serviceteamet har blitt styrket den siste tiden, noe Sign&Print har skrevet om tidligere i høst.

Hvilke nye fokusområder venter nå rundt hjørnet og hva ønsker Spandex å satse på fremover? Mads Bay sier ting vil skje på flere fronter.

– Vi ser at stadig flere kunder etterspør bærekraftige alternativer. Vi har allerede en del varemerker i vårt sortiment, men vil også ta inn flere. En stor nyhet er at vi begynner å selge produkter fra Bergertextiles med resirkulerte materialer og de kommer til å bli tilgjengelige etter årsskiftet.

– En annen satsing er interiør, blant annet ser vi et voksende marked for vindusdekor. Også der har vi flere gode leverandører av materialer og det spekteret skal vi utvide. Vi skal også holde kurs i interiørfoliering, det er viktig å dele kunnskapen, og vi har en dyktig instruktør som heter André som underviser på folieringskursene våre.

9. november holder Spandex åpent hus i Larvik fra klokken 09.00 til 16.00. Nyheter presenteres innen såvel maskinvare som materialer og programvare. Snart lanserer Spandex Zeno i Norge, et verktøy for interaktiv wrap-design i 3D, som vil bli demonstrert ved to anledninger i løpet av dagen, klokken 10 og 14.

– Responsen fra andre land har vært helt fantastisk. Det er virkelig en game changer for våre kunder som gjør det enkelt å visualisere hvordan det ferdige resultatet på kjøretøyet vil se ut.

I løpet av dagen vises også et helt nytt produktsortiment fra Bergertextiles, interiørfolier fra Coverstyl’ til dører, vegger og arbeidsflater, samt maskinnyheter fra HP og Roland. HP kommer med den nye HP Latex 630 W som ble lansert i september, og den vises i print- and cut versjon med en HP-brandet Summa S1. Marcus Wollard fra HP vil være til stede for å svare på spørsmål om den nye maskinen. Bergertextiles har også ansatte på stedet for å vise frem tekstilene sine for blant annet bannere og utstillingsmateriell. For de som blir sultne tilbys det en matbit mellom kl 11 og 13.

– Det viktigste for oss er å møte kundene ansikt til ansikt. Vi vil høre hva de mener og hva vi kan forbedre, sier Mads Bay.

Les mer om åpent hus og meld deg på via denne lenken.

 

Les videre

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Agfas nye automatiseringsløsninger: Grizzlybjørn får robotselskap

Agfa presenterer robotløsninger for inkjetprintere og flatbed-presser. Innovasjonene eksemplifiserer hvordan automatisering kan endre høyvolumsproduksjon, ifølge produsenten.
Agfa kollage

Canon åpner dørene for Arena 24

Snart går startskuddet for Canons møteplass for bedrifter på hovedkontoret i Oslo. Den 4. og 5. september står Canons Arena 24 for tur, en plass hvor teknologi og mennesker møtes.
Canon Arena 24

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

Nå er det mindre enn en måned til Sign Print&Pack i Danmark. Vi tok en prat med Lars Jensen og Daniel Wahlgren på AGI, hva kan vi forvente oss av årets messe i Odense?
FotoJet-99

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx