Ny salgssjef og åpent hus hos Spandex

PUBLISERT: 30 oktober 2023
OPPDATERT: 30 oktober
Mads Bay, ny salgssjef i Spandex AS

Siden 1. oktober er Mads Bay ny salgssjef i Spandex AS. Økt fokus på interiørdekor, bærekraftige materialer – og fremfor alt kundene – er noe av det han skal ta for seg i sin nye rolle.
– Jeg kommer fra en helt annen bransje, ergonomi, så det er mye nytt å lære. Det blir spennende, men jeg har også mye kompetanse rundt meg, sier Mads Bay.
Han har en lang karriere som salgssjef innen B2B i bagasjen:

– Jeg kommer inn med en ydmyk tilnærming fordi jeg vet at det er mange som kan mye mer enn meg i denne bransjen. Jeg kan imidlertid mye om salg og teambygging, og teamfølelsen er viktig, at alle vil i samme retning.

Mads hovedoppgave blir både å sørge for at teamet fortsetter å gjøre det som gjøres bra i dag, men også å se på nye muligheter. Han får ansvar for et salgsteam med totalt ni ansatte som selger både maskinvare og materialer. Både salgsteamet og serviceteamet har blitt styrket den siste tiden, noe Sign&Print har skrevet om tidligere i høst.

Hvilke nye fokusområder venter nå rundt hjørnet og hva ønsker Spandex å satse på fremover? Mads Bay sier ting vil skje på flere fronter.

– Vi ser at stadig flere kunder etterspør bærekraftige alternativer. Vi har allerede en del varemerker i vårt sortiment, men vil også ta inn flere. En stor nyhet er at vi begynner å selge produkter fra Bergertextiles med resirkulerte materialer og de kommer til å bli tilgjengelige etter årsskiftet.

– En annen satsing er interiør, blant annet ser vi et voksende marked for vindusdekor. Også der har vi flere gode leverandører av materialer og det spekteret skal vi utvide. Vi skal også holde kurs i interiørfoliering, det er viktig å dele kunnskapen, og vi har en dyktig instruktør som heter André som underviser på folieringskursene våre.

9. november holder Spandex åpent hus i Larvik fra klokken 09.00 til 16.00. Nyheter presenteres innen såvel maskinvare som materialer og programvare. Snart lanserer Spandex Zeno i Norge, et verktøy for interaktiv wrap-design i 3D, som vil bli demonstrert ved to anledninger i løpet av dagen, klokken 10 og 14.

– Responsen fra andre land har vært helt fantastisk. Det er virkelig en game changer for våre kunder som gjør det enkelt å visualisere hvordan det ferdige resultatet på kjøretøyet vil se ut.

I løpet av dagen vises også et helt nytt produktsortiment fra Bergertextiles, interiørfolier fra Coverstyl’ til dører, vegger og arbeidsflater, samt maskinnyheter fra HP og Roland. HP kommer med den nye HP Latex 630 W som ble lansert i september, og den vises i print- and cut versjon med en HP-brandet Summa S1. Marcus Wollard fra HP vil være til stede for å svare på spørsmål om den nye maskinen. Bergertextiles har også ansatte på stedet for å vise frem tekstilene sine for blant annet bannere og utstillingsmateriell. For de som blir sultne tilbys det en matbit mellom kl 11 og 13.

– Det viktigste for oss er å møte kundene ansikt til ansikt. Vi vil høre hva de mener og hva vi kan forbedre, sier Mads Bay.

Les mer om åpent hus og meld deg på via denne lenken.

 

Les videre

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

Plockmatic feirer rundt år med en "all time high"

I år er det 50 år siden Plockmatic ble startet. Siden den gang har selskapet vokst til en stor global aktør innen dokumenthåndtering med en bred produktportefølje. Sign&Print har intervjuet administrerende direktør Jan Marstorp om den reisen og veien videre.
Jan-W-ver-2-1024x682

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie