
2 mai 2022 skiftet Skangraf Schneidler AS navn til Spandex AS, og samme dag kom firmaet ut med en helt ny nettside og nettbutikk. Samtidig skiftet hele Spandex-konsernet globalt til en splitter ny identitet og logo.
I Norge skjer det masse om dagen og de er i en rivende utvikling. De har nettopp fått et splitter nytt showroom og flyttet for kort tid siden inn i nye lokaler som de er i gang med å bygge ut ytterligere. Firmaet har vært en del av Spandex konsernet noen år, men det er først nå at skrittet blir tatt og virksomhetene i konsernet skifter navn til Spandex (Foruten Nord Amerika).
Spandex er mest kjent for rullene med selvklebende folier, men utvider produktspekteret sitt med tanke på nye trender innen interiør, samtidig som de er veldig vare på det miljømessige aspektet. Firmaet er forhandlere for de ledende merkene innen utstyr og materialer til skiltproduksjon, digitalprint, foliering av kjøretøy, steinsprutfolie og lakkbeskyttelse, grafisk produksjon, dekor av interiør og tekstiltrykk.
–I løpet av det siste tiåret har Spandex Group kjøpt opp mange uavhengige selskaper over hele verden, og vi fortsetter å lete aktivt etter oppkjøpsmuligheter i alle regioner, sier konsernsjef Andrew Coulsen. –Spandex betjener i dag 40 000 kunder i 20 land med mer enn 35 000 produkter. Med blikket mot fremtiden ønsker vi at vår merkevare tydelig skal kommunisere alle egenskapene til virksomheten vår, og vår misjon om å hjelpe kundene å flytte sine kreative grenser, støttet av kvalitetsprodukter, spesialistkunnskap og ekspertise innen applikasjon.