Skangraf Schneidler AS ble Spandex AS

PUBLISERT: 25 mai 2022
OPPDATERT: 25 mai
Daglig leder for Spandex AS Rikard Torp Sells ( t.v.) og selger Tore Aaserud i nytt showroom.

2 mai 2022 skiftet Skangraf Schneidler AS navn til Spandex AS, og samme dag kom firmaet ut med en helt ny nettside og nettbutikk. Samtidig skiftet hele Spandex-konsernet globalt til en splitter ny identitet og logo.

I Norge skjer det masse om dagen og de er i en rivende utvikling. De har nettopp fått et splitter nytt showroom og flyttet for kort tid siden inn i nye lokaler som de er i gang med å bygge ut ytterligere. Firmaet  har vært en del av Spandex konsernet noen år, men det er først nå at skrittet blir tatt og virksomhetene i konsernet skifter navn til Spandex (Foruten Nord Amerika).

Spandex er mest kjent for rullene med selvklebende folier, men utvider produktspekteret sitt med tanke på nye trender innen interiør, samtidig som de er veldig vare på det miljømessige aspektet. Firmaet er forhandlere for de ledende merkene innen utstyr og materialer til skiltproduksjon, digitalprint, foliering av kjøretøy, steinsprutfolie og lakkbeskyttelse, grafisk produksjon, dekor av interiør og tekstiltrykk.

–I løpet av det siste tiåret har Spandex Group kjøpt opp mange uavhengige selskaper over hele verden, og vi fortsetter å lete aktivt etter oppkjøpsmuligheter i alle regioner, sier konsernsjef Andrew Coulsen. –Spandex betjener i dag 40 000 kunder i 20 land med mer enn 35 000 produkter. Med blikket mot fremtiden ønsker vi at vår merkevare tydelig skal kommunisere alle egenskapene til virksomheten vår, og vår misjon om å hjelpe kundene å flytte sine kreative grenser, støttet av kvalitetsprodukter, spesialistkunnskap og ekspertise innen applikasjon.

Nettbutikk

Les videre

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Landets kanskje viktigste trykkeri er modernisert

Universitet i Oslo (UiO), med over 27 000 studenter og 6 600 ansatte, rommer ikke bare en institusjon for læring – men også et avgjørende trykkeri. Det lille, men betydningsfulle, og svært effektive Grafisk senter har i samarbeid med Canon gjennomført en omfattende moderniseringsprosess med fokus på kvalitet, bærekraft og effektivitet.
Trykkeriet UiO-kopi

Kunstig intelligens vil være avgjørende for bedriftenes overlevelse

I den kommende tiden skal vi se nærmere på hvordan kunstig intelligens (AI) implementeres i allerede eksisterende grafiske løsninger. Hva den kan, hvilke behov den fyller og hvilke muligheter og utfordringer dette åpner for på sikt.
Heidelberg-AI

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2