tirsdag 17. mai – uke 20
Heidelbergs salg økte med 12 prosent til 1,53 milliarder euro (1,37). Innkommende ordrer gikk opp til 1,76 milliarder euro. Nettogevinsten for perioden økte til 33 millioner euro, sammenliknet med samme periode i fjor som lå på -59 millioner euro. – Den grafiske bransjen har fortsatt å hente seg inn igjen i denne perioden, sier Bernhard Schreier, Heidelbergs konsernsjef. Både salg og ordreinngang vokste på alle områder sammenliknet med fjoråret, og vi tror trenden vil holde seg også det neste halve året, avslutter han. Du kan lese mer på www.se.heidelberg.com.
Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av:Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.
Publisert av:Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.
Publisert av: