CopyCat går superwide med Ricoh

PUBLISERT: 23 oktober 2019
OPPDATERT: 23 oktober

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.

Etter cirka seks måneders testing og evaluering av hvilke kvalitetsløsninger som tilbys så endte altså CopyCat med å investere i den aller nyeste teknologien fra EFI.

En overbevisende god demo ved EFI´s demosenter i Brüssel, hurtige jobb-bytter og muligheten for kontinuerlig innmating av kartong og tykkere media var noen viktige elementer for det endelige valget, sier daglig leder Geir Thorbjørnsen. Avanserte funksjoner som CMYK+WHITE+CMYK som kjøres i ett pass er noe som gir fantastiske muligheter for våre kunder.

En av de andre faktorene som ble viktige for det endelige valget er muligheten for produksjon i Ecomode uten nevneverdig tap av kvalitet selv om fargeforbruket da reduseres med 30%.

Geir Thorbjørnsen uttaler at «Dette betyr maksimal kvalitet for kundene selv på medier som krever mindre forbruk av blekk som for eksempel tekstiler».

Rask levering med høy kvalitet er og kommer alltid å være en av CopyCats grunnpilarer og med en løsning som leverer opptil 223 m2 med innmating av ruller og 84 m2 ved innmating av stivt media høy kvalitet så garanteres dette.

CopyCats nye produksjonssenter og avdeling på Billingstad er selskapets største enkeltsatsning noensinne. Fra venstre: Christian Havn Ricoh Norge, Roy Sørensen Ricoh Norge, Geir Thorbjørnsen CopyCat og avdelingsleder Thomas Baarsrud CopyCat

EFI™ VUTEk® 32h ble nylig lansert i Europa og hadde som mål å bringe industriell produktivitet til kundene. Den fikk meget gode tilbakemeldinger fra markedet og fagpresse ved lanseringen. Denne allsidige 3,2 meters brede LED UV-skriveren er en ideell løsning for kunder som ønsker å gå over til produksjon av superbrede format. Den har 7 picoliter UltraDrop-teknologi, åtte farger pluss hvitt og inkluderer EFI Fiery proServer Premium digital front end.

Ricoh vil utvide storformatsortimentet fremover og er nå inne i en større satsingen også mot dette spennende segmentet. Printerne og ekspertise fra EFI er et viktig tilskudd og supplement til våre egne produkter, sier Kurt Bye leder av Ricoh Norges avdeling for kommersielt og industriell trykk. Vi ser at dette markedet fremdeles er i vekst og med ett allerede velfungerende serviceapparat er vi klare til å serve kunder som ønsker å levere maks kvalitet. Det er svært gledelig at CopyCat, som vi har hatt samarbeid med i flere år, nå ønsker utvidet samarbeidet fremover.

CopyCat ble stiftet i 1996 og gründerne Geir Thorbjørnsen, Patrik Knutsson og Ole Petter Hindrum som etablerte den første CopyCat-avdelingen på Skøyen 1. januar 1997.

Ricoh-gruppen har hovedkvarter i Tokyo og opererer i rundt 200 land og regioner. Ved slutten av regnskapsåret i mars 2017 hadde Ricoh-gruppen en omsetning på verdensbasis på 2 028 milliarder yen (tilsvarende 18,2 milliarder USD).

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

Skap vekst med 3 nye materialer for HP PageWide

Ha kontroll på dine prosjekter og vis kvaliteten på din produksjon med HPs voksende PageWide Media-portefølje. Gi forretningene en oppsving med både grafiske og tekniske applikasjoner.
PW-Image-575x300

Siste nytt

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2