Kjente merkevarer står for fall

PUBLISERT: 23 februar 2006
OPPDATERT: 23 februar

Etter at Eniro kjøpte Findexa, får vi en ny og stor aktør innenfor katalogtjenester og søkemotorer, med kjente merkevarer som Gule Sider, Kvasir, Ditt Distrikt, Eniro og Yelo. I følge Finansavisen utgjorde omsetningen av nettjenester i de to selskapene i overkant av 550 millioner kroner i fjor. Det nye selskapet forventer at omsetningen fra papirutgavene av Telefonkatalogen og Gule Sider vil falle med 10 prosent i år, og satser offensivt på å kompensere dette med 20-25 prosent vekst innenfor nettbaserte tjenester i år. Da Eniro kjøpte Findexa ble det opplyst at de to selskapene tilsammen hadde 34 prosent markedsandel innenfor nettbaserte katalogtjenester. Finansavisen forteller at flere kjente merkenavn snart fases ut i kampen om markedsandeler, og at dette blant annet gjelder Eniro og Yelo. Eniro er i dag Norges åttende mest besøkte nettsted, mens Findexa har brukt titalls millioner på å lansere og bygge opp søkestedet Yelo. Derimot er det sannsynlig at Eniro videreføres som selskapsnavn for det nye selskapet. Hans Petter Terning, online-ansvarlig i det sammenslåtte selskapet, opplyser til Finansavisen at merkevarene Gule Sider og Kvasir vil bli videreført som nettbaserte tjenester for henholdsvis katalogtjenester og søking.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_