Flere farger i høy hastighet

PUBLISERT: 27 mars 2006
OPPDATERT: 27 mars

I løpet av fire dager vil tett på 10 000 kunder besøke denne største årlige messen for digital trykkteknikk. I år finner vi størst oppmerksomhet rundt løsninger som dreier seg om arbeidsflyt. Océs arbeidsflyt Prisma, som hele tiden blir stadig viktigere som basis i systemene, vises i en betaversjon der det styres via et webgrensesnitt og kan fungere i en jdf-arbeidsflyt. Nå spiller det ingen rolle om det er kunden eller operatøren som legger inn data. Alt er på plass, selv den modulen i Prisma som gjør det mulig både å skape og korrigere trykksaker på nettet, er betydelig utviklet det siste året. Det er nå mulig å lage betydelig flere typer trykksaker. På fargesiden har den raske skriveren 9000, som produserer nesten tusen A4-sider i minuttet, nå utvidet med ytterligere to farger. Dette brukes for å vise trykk i tre farger – sort samt blått og oransje. På spørsmål om når maskinen med fullfarge kommer, svarar produktsjef Reinhard Apel diplomatiskt at «Noe skal vi jo vise neste år også!».

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1