Adobes resultat trekkes ned av Macromedia

PUBLISERT: 16 november 2006
OPPDATERT: 16 november

Adobe har presentert tallene sine for tredje kvartal i regnskapsåret 2006. Generelt påvirkes resultatet av oppkjøpet av Macromedia for et snaut år siden. Omsetningen økte til 602,2 (487) millioner dollar. På årsbasis tilsvarer det en økning på 24 prosent. Prognosen for perioden lå på 580-610 millioner dollar. Nettogevinsten for kvartalet endte på 94,4 (144,9) millioner dollar for tredje kvartal, mens fortjenesten per aksje (GAAP) økte til 0,16 dollar. – Tredje kvartal var et sterkt kvartal for Adobe, med både omsetning og resultat på linje med eller over våre finansielle mål, sier Bruce Chizen, konsernsjef i Adobe. – Med nye produkter på vei til markedet, er utsiktene for den siste delen av året svært gode. Adobe har tidligere fått kritikk fra Mac-markedet for den noe langsomme oppdateringssyklusen fra Power PC-baserte CS2 til kommende Intel-baserte CS3, som i følge selskapet skal lanseres i løpet av andre kvartal 2007. Bruce Chizen har riktignok forsvart Adobes posisjon med at overgangen fra Power PC-maskiner til de nye Intel-baserte kan sammenlignes med overgangen fra Mac OS 9.x til Mac OS X på begynnelsen av 2000-talet.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat