Adobes resultat trekkes ned av Macromedia

PUBLISERT: 16 november 2006
OPPDATERT: 16 november

Adobe har presentert tallene sine for tredje kvartal i regnskapsåret 2006. Generelt påvirkes resultatet av oppkjøpet av Macromedia for et snaut år siden. Omsetningen økte til 602,2 (487) millioner dollar. På årsbasis tilsvarer det en økning på 24 prosent. Prognosen for perioden lå på 580-610 millioner dollar. Nettogevinsten for kvartalet endte på 94,4 (144,9) millioner dollar for tredje kvartal, mens fortjenesten per aksje (GAAP) økte til 0,16 dollar. – Tredje kvartal var et sterkt kvartal for Adobe, med både omsetning og resultat på linje med eller over våre finansielle mål, sier Bruce Chizen, konsernsjef i Adobe. – Med nye produkter på vei til markedet, er utsiktene for den siste delen av året svært gode. Adobe har tidligere fått kritikk fra Mac-markedet for den noe langsomme oppdateringssyklusen fra Power PC-baserte CS2 til kommende Intel-baserte CS3, som i følge selskapet skal lanseres i løpet av andre kvartal 2007. Bruce Chizen har riktignok forsvart Adobes posisjon med at overgangen fra Power PC-maskiner til de nye Intel-baserte kan sammenlignes med overgangen fra Mac OS 9.x til Mac OS X på begynnelsen av 2000-talet.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong