Heidelberg i tungt samarbeid

PUBLISERT: 4 desember 2006
OPPDATERT: 4 desember

Heidelberg og KBA har signert en intensjonsavtale om å skape en standard for UV- og hybridtrykk. Viktigst på agendaen er sikkerhet og troverdighet i forbindelse med forbruksmateriell. Et første forslag fra de to selskapene skal omfatte punkter som sertifisering av UV- og hybridfarger, sertifisering av forbruksmateriell som brukes i UV- og hybridtrykk samt normer for prøvetrykk i UV- og hybridsammenheng. Initiativet til standardiseringsarbeiden kom fra KBAs markedssjef for arkoffset, Jürgen Veil og Jens Arne Knøbl, produktsjef for området application hos Heidelberg. De to har 18 måneders forarbeid bak seg og håper tiltaket skal gi gjenklang i leverandørleddet, det vil si alle de underleverandørene som leverer materiell og farger til trykkeriene. Også Canon Europe og Heidelberg har innledet samarbeid som har som mål å utvikle en kobling mellom Canons Imagepress C7000VP og Heidelbergs Prinect Digital Print Manager. Samarbeidet vil dreie seg om å utvikle en sømløs hybridarbeidsflyt for både offset og digitaltrykk som kan benyttes i siviltrykkerier. Selve koblingen skal bygge på åpne industristandarder med jdf og pdf som gjør det mulig å overføre produksjonsdata mellom Prinect og Imagepress. – Ved å integrere Canons Imagepress C7000VP med Prinect-arbeidsflyt vil Heidelberg tilby enda høyere fleksibilitet for trykkerne til å integrere sitt eksisterende utstyr, sier Peter Leu, produktsjef for Prinect. Heidelberg er veiledende i integrasjonen av digitaltrykkprosesser, noe som senker produksjonskostnadene. Mer informasjon finner du på www.heidelberg.com. Bildet: Jens Arne Knöbl fra Heidelberg, og Jürgen Veil fra KBA signerer samarbeidsavtalen på Fogra UV Symposium.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie