Heidelberg i tungt samarbeid

PUBLISERT: 4 desember 2006
OPPDATERT: 4 desember

Heidelberg og KBA har signert en intensjonsavtale om å skape en standard for UV- og hybridtrykk. Viktigst på agendaen er sikkerhet og troverdighet i forbindelse med forbruksmateriell. Et første forslag fra de to selskapene skal omfatte punkter som sertifisering av UV- og hybridfarger, sertifisering av forbruksmateriell som brukes i UV- og hybridtrykk samt normer for prøvetrykk i UV- og hybridsammenheng. Initiativet til standardiseringsarbeiden kom fra KBAs markedssjef for arkoffset, Jürgen Veil og Jens Arne Knøbl, produktsjef for området application hos Heidelberg. De to har 18 måneders forarbeid bak seg og håper tiltaket skal gi gjenklang i leverandørleddet, det vil si alle de underleverandørene som leverer materiell og farger til trykkeriene. Også Canon Europe og Heidelberg har innledet samarbeid som har som mål å utvikle en kobling mellom Canons Imagepress C7000VP og Heidelbergs Prinect Digital Print Manager. Samarbeidet vil dreie seg om å utvikle en sømløs hybridarbeidsflyt for både offset og digitaltrykk som kan benyttes i siviltrykkerier. Selve koblingen skal bygge på åpne industristandarder med jdf og pdf som gjør det mulig å overføre produksjonsdata mellom Prinect og Imagepress. – Ved å integrere Canons Imagepress C7000VP med Prinect-arbeidsflyt vil Heidelberg tilby enda høyere fleksibilitet for trykkerne til å integrere sitt eksisterende utstyr, sier Peter Leu, produktsjef for Prinect. Heidelberg er veiledende i integrasjonen av digitaltrykkprosesser, noe som senker produksjonskostnadene. Mer informasjon finner du på www.heidelberg.com. Bildet: Jens Arne Knöbl fra Heidelberg, og Jürgen Veil fra KBA signerer samarbeidsavtalen på Fogra UV Symposium.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri

Ny Caldera RIP lokker med store fargebesparelser

Den franske programvareutvikleren Caldera har nettopp sluppet den nyeste versjonen av Caldera RIP. Fra og med nå vil brukere kunne oppgradere rippen til versjon 17 for å oppleve hele spekteret av nye funksjoner og forbedringer.
caldera

Fullt "trøkk" hos Flisa Trykkeri

Siden 2002 har Flisa Trykkeri hatt "itte akkurat urbant" som slagord. For hvem sa at et vellykket trykkeri ikke kan drives i Bygde-Norge? Flisa Trykkeri er et godt eksempel på dette og flyttet nylig til ti ganger så store lokaler.
Storformat

Tar opp kampen mot restene

Storbildsbolaget i Helsingborg reduserer avfallet med et nytt produkt. Arbeidsmetoden er både klimasmart og sparer penger for kunden.
FotoJet-25-1024x682