Agfa med ny strategi for det grafiske markedet

Med sine nye skrivere i Anapurna-serien, den nylanserte Dotrix Transcolor og utviklingen av Versatile UV-blekk, ønsker Agfa å skape helhetsløsninger for det digitale trykkmarkedet. Den nye strategien har fått navnet C3-systems, og vil følge samme linje som man tidligere har benyttet innenfor førtrykksområdet. Med andre ord er målet å levere komplette integrerte systemer og bygge nære kunderelasjoner. Hensikten er å hjelpe kunden med å nå sine lønnsomhetsmål. Agfa håper å redusere gapet mellom tradisjonell offset/flekso og digitaltrykk med sine «blekkstrålehybrider». C3-konseptet (C to the power of three) representerer Agfas tre fremgangsmåter for å løse kundenes utskriftsbehov. I konseptet inngår Complete integration, en komplett integrasjon av UV-farger, skriverhode og programvare, samt blekkskriver og trykkpresse. Videre inngår tjenestekonseptene Complete services og Complete benefits. En viktig del av C3-konseptet er et finansieringsverktøy for faktiske eiekostnader (Cost of Ownership). Detta skal gjøre det mulig for kunden å avgjøre hvilket system som er mest kostnadseffektiv for det spesifikke behovet.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *