Agfa med ny strategi for det grafiske markedet

PUBLISERT: 7 juni 2007
OPPDATERT: 7 juni

Med sine nye skrivere i Anapurna-serien, den nylanserte Dotrix Transcolor og utviklingen av Versatile UV-blekk, ønsker Agfa å skape helhetsløsninger for det digitale trykkmarkedet. Den nye strategien har fått navnet C3-systems, og vil følge samme linje som man tidligere har benyttet innenfor førtrykksområdet. Med andre ord er målet å levere komplette integrerte systemer og bygge nære kunderelasjoner. Hensikten er å hjelpe kunden med å nå sine lønnsomhetsmål. Agfa håper å redusere gapet mellom tradisjonell offset/flekso og digitaltrykk med sine «blekkstrålehybrider». C3-konseptet (C to the power of three) representerer Agfas tre fremgangsmåter for å løse kundenes utskriftsbehov. I konseptet inngår Complete integration, en komplett integrasjon av UV-farger, skriverhode og programvare, samt blekkskriver og trykkpresse. Videre inngår tjenestekonseptene Complete services og Complete benefits. En viktig del av C3-konseptet er et finansieringsverktøy for faktiske eiekostnader (Cost of Ownership). Detta skal gjøre det mulig for kunden å avgjøre hvilket system som er mest kostnadseffektiv for det spesifikke behovet.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1