Agfa med ny strategi for det grafiske markedet

PUBLISERT: 7 juni 2007
OPPDATERT: 7 juni

Med sine nye skrivere i Anapurna-serien, den nylanserte Dotrix Transcolor og utviklingen av Versatile UV-blekk, ønsker Agfa å skape helhetsløsninger for det digitale trykkmarkedet. Den nye strategien har fått navnet C3-systems, og vil følge samme linje som man tidligere har benyttet innenfor førtrykksområdet. Med andre ord er målet å levere komplette integrerte systemer og bygge nære kunderelasjoner. Hensikten er å hjelpe kunden med å nå sine lønnsomhetsmål. Agfa håper å redusere gapet mellom tradisjonell offset/flekso og digitaltrykk med sine «blekkstrålehybrider». C3-konseptet (C to the power of three) representerer Agfas tre fremgangsmåter for å løse kundenes utskriftsbehov. I konseptet inngår Complete integration, en komplett integrasjon av UV-farger, skriverhode og programvare, samt blekkskriver og trykkpresse. Videre inngår tjenestekonseptene Complete services og Complete benefits. En viktig del av C3-konseptet er et finansieringsverktøy for faktiske eiekostnader (Cost of Ownership). Detta skal gjøre det mulig for kunden å avgjøre hvilket system som er mest kostnadseffektiv for det spesifikke behovet.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag