Konica Minolta omorganiserer

Mange ansatte ved Konica Minolta i Europa risikerer å miste jobben som følge en sammenslåing av to divisjoner. Det er Konica Minolta Business Solutions Europe (KMBS) og Konica Minolta Printing Solutions (KMPS) som har innledet diskusjoner om å integrere organisasjonene. Hensikten er å bygge et sterkt varemerke, kutte kostnader og øke effektiviteten. I følge selskapet vil de gjennom dette styrke salgskanalene og øke kundenytten gjennom felles strategi og markedsføring og sammenslåing av de lokale salgsorganisasjonene. Dersom dette besluttes, vil Konica Minolta Printing Solutions’ underdivisjoner land for land slås sammen med respektive underdivisjon av Konica Minolta Business Solutions Europe. Det pågår fremdeles forhandlinger mellom ledelsen og arbeidsorganisasjoner, og er altså ikke klart om omorganiseringen gjennomføres. Konica Minoltas ledelse melder at sammenslåingen i tilfelle skjer på grunn av økt konkurranse i markedet, og at den skal føre til økt nytteverdi for kundene gjennom forbedrede salgskanaler. Konica Minolta har også meddelt at flere amerikanske divisjoner vil bli slått sammen. Hvor mange medarbeidere som vil bli berørt av sammenslåingen er fremdeles uklart.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: