Konica Minolta omorganiserer

PUBLISERT: 3 august 2007
OPPDATERT: 3 august

Mange ansatte ved Konica Minolta i Europa risikerer å miste jobben som følge en sammenslåing av to divisjoner. Det er Konica Minolta Business Solutions Europe (KMBS) og Konica Minolta Printing Solutions (KMPS) som har innledet diskusjoner om å integrere organisasjonene. Hensikten er å bygge et sterkt varemerke, kutte kostnader og øke effektiviteten. I følge selskapet vil de gjennom dette styrke salgskanalene og øke kundenytten gjennom felles strategi og markedsføring og sammenslåing av de lokale salgsorganisasjonene. Dersom dette besluttes, vil Konica Minolta Printing Solutions’ underdivisjoner land for land slås sammen med respektive underdivisjon av Konica Minolta Business Solutions Europe. Det pågår fremdeles forhandlinger mellom ledelsen og arbeidsorganisasjoner, og er altså ikke klart om omorganiseringen gjennomføres. Konica Minoltas ledelse melder at sammenslåingen i tilfelle skjer på grunn av økt konkurranse i markedet, og at den skal føre til økt nytteverdi for kundene gjennom forbedrede salgskanaler. Konica Minolta har også meddelt at flere amerikanske divisjoner vil bli slått sammen. Hvor mange medarbeidere som vil bli berørt av sammenslåingen er fremdeles uklart.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_