Infotrend spår vekst i arbeidsflyt

Analysebyrået Infotrends forventer at det globale markedet for arbeidsflytprogramvare vil øke fra 7,4 milliarder dollar i 2006 til 12,6 milliarder dollar i 2011. Den årlige tilveksten vil ligge på 11,3 prosent. Størst vekst forventes innenfor arbeidsflyt for digitaltrykk, design av variable data, trykk for e-handel og programvare for postbehandling. Infotrends anser at dette er løsninger som tilfører høy effektivitet og øker verdien på tjenestene for trykkerimarkedet, og derfor vil oppleve den største økningen. I følge Infotrends prognoser i ”Global & Western European Print Production Workflow Software Market Forecast: 2006-2011” vil det vesteuropeiske markedet øke til 3,4 milliarder euro 2011, noe som betyr en årlig vekst på 11,2 prosent. Styringssystemer og rip-løsninger for digitale enheter vil stå for den største delen, med 0,62 milliarder euro i 2011. Kreative programvareløsninger egnet for grafisk produksjon vil også utgjøre en stor del av markedet, og vil oppleve en årlig økning på nesten 14 prosent. Den minste kategorien er arbeidsflyt for kombinasjoner av offset- og digitaltrykk. Denne kategorien er relativt ny, men forventes å få den største veksten, med en økning gjennom den kommende perioden på 66 prosent per år. Hele rapporten kan kjøpes for 9450 dollar.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: