Infotrend spår vekst i arbeidsflyt

PUBLISERT: 14 august 2007
OPPDATERT: 14 august

Analysebyrået Infotrends forventer at det globale markedet for arbeidsflytprogramvare vil øke fra 7,4 milliarder dollar i 2006 til 12,6 milliarder dollar i 2011. Den årlige tilveksten vil ligge på 11,3 prosent. Størst vekst forventes innenfor arbeidsflyt for digitaltrykk, design av variable data, trykk for e-handel og programvare for postbehandling. Infotrends anser at dette er løsninger som tilfører høy effektivitet og øker verdien på tjenestene for trykkerimarkedet, og derfor vil oppleve den største økningen. I følge Infotrends prognoser i ”Global & Western European Print Production Workflow Software Market Forecast: 2006-2011” vil det vesteuropeiske markedet øke til 3,4 milliarder euro 2011, noe som betyr en årlig vekst på 11,2 prosent. Styringssystemer og rip-løsninger for digitale enheter vil stå for den største delen, med 0,62 milliarder euro i 2011. Kreative programvareløsninger egnet for grafisk produksjon vil også utgjøre en stor del av markedet, og vil oppleve en årlig økning på nesten 14 prosent. Den minste kategorien er arbeidsflyt for kombinasjoner av offset- og digitaltrykk. Denne kategorien er relativt ny, men forventes å få den største veksten, med en økning gjennom den kommende perioden på 66 prosent per år. Hele rapporten kan kjøpes for 9450 dollar.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324