FNs miljøprogram utnevner Océ til bærekraftig leder

PUBLISERT: 19 juni 2008
OPPDATERT: 19 juni

Océ N.V, morkonsernet til Océ-Norge, har fått et ekslusivt bransjepartnerskap med FNs miljøprogram (UNEP – United Nations Environmetal Program) frem til 1. juni 2009. UNEP har valg Océ på bakgrunn av selskapets dokumenterte historikk med bærekraftige løsninger.
[list]JohnBjorkmann for web
– UNEP anerkjenner med dette at Océ har en historikk i forhold til å gjøre ting riktig. Bærekraftig er en del av vårt fotavtrykk i markedet. Vi har blant annet utviklet Océ Varioprint 6000-serien som ble lansert i 2006 og som har veldig begrenset energiforbruk. Océ CrystalPoint-teknologi ble lansert i 2008 og den er en miljøvennlig teknologisk nyvinning med null utslipp av ozon, luktstoffer og partikler, sier adm.dir John Bjørkmann i Océ-Norge.

-Partnerskapet med UNEP er et miljøstempel for hele organisasjonen og for våre produktlinjer globalt og lokalt. Bedrifter som ønsker å velge miljøvennlige print- og dokumenthåndteringsløsninger kan trygt velge oss som partner og leverandør, sier Bjørkmann.

UNEP-partnerskapet er et kommunikasjonsprogram som gir Océ rett til å benytte UNEPs logo i all markedsføring, en 12 måneders webannonseringskampanje, annonsering i relevante UNEP-publikasjoner og videointervju med Océs CEO tilgjengeliggjort på UNEPs websider.

– VI håper at vi gjennom dette kommunikasjonsprogrammet kan bidra til å øke bevisstheten blant norske bedrifter rundt miljøvennlige og bærekraftige løsninger for utskrifts- og dokumenthåndtering, sier Bjørkmann

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_