FNs miljøprogram utnevner Océ til bærekraftig leder

PUBLISERT: 19 juni 2008
OPPDATERT: 19 juni

Océ N.V, morkonsernet til Océ-Norge, har fått et ekslusivt bransjepartnerskap med FNs miljøprogram (UNEP – United Nations Environmetal Program) frem til 1. juni 2009. UNEP har valg Océ på bakgrunn av selskapets dokumenterte historikk med bærekraftige løsninger.
[list]JohnBjorkmann for web
– UNEP anerkjenner med dette at Océ har en historikk i forhold til å gjøre ting riktig. Bærekraftig er en del av vårt fotavtrykk i markedet. Vi har blant annet utviklet Océ Varioprint 6000-serien som ble lansert i 2006 og som har veldig begrenset energiforbruk. Océ CrystalPoint-teknologi ble lansert i 2008 og den er en miljøvennlig teknologisk nyvinning med null utslipp av ozon, luktstoffer og partikler, sier adm.dir John Bjørkmann i Océ-Norge.

-Partnerskapet med UNEP er et miljøstempel for hele organisasjonen og for våre produktlinjer globalt og lokalt. Bedrifter som ønsker å velge miljøvennlige print- og dokumenthåndteringsløsninger kan trygt velge oss som partner og leverandør, sier Bjørkmann.

UNEP-partnerskapet er et kommunikasjonsprogram som gir Océ rett til å benytte UNEPs logo i all markedsføring, en 12 måneders webannonseringskampanje, annonsering i relevante UNEP-publikasjoner og videointervju med Océs CEO tilgjengeliggjort på UNEPs websider.

– VI håper at vi gjennom dette kommunikasjonsprogrammet kan bidra til å øke bevisstheten blant norske bedrifter rundt miljøvennlige og bærekraftige løsninger for utskrifts- og dokumenthåndtering, sier Bjørkmann

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Nytt nummer av Sign & Print ute nå

Det nye nummeret av magasinet Sign & Print har nå forlatt trykkeriet og er på vei ut til grafiske bedrifter i hele Norge.
Magasinet

Schur viser ny printerteknikk som erstatter etiketter

Den danske emballasjegiganten Schur har utviklet en trykkteknikk som kan eliminere behovet for etiketter. Den ble vist på Sign Print & Pack-messen i Odense, Danmark.
Schur-kollage-768x500

"Kjempesuksess" for Canons Arena24

Den 4. og 5. september ble Canons hovedkontor i Oslo forvandlet til en dynamisk møteplass for selskapets kunder, partnere og medarbeidere: Canon Arena24. Med 18 faglige sesjoner og tre parallelle foredragsspor, kunne deltakerne fordype seg i temaer som blant annet dokumenthåndtering, kunstig intelligens, IT-sikkerhet og økonomi.
Canon Arena 24-71

Veien til Norges største grafiske produksjonshus

Merkur Grafisk har det siste året vokst betraktelig gjennom fire oppkjøp. I april 2025 flytter samtlige av selskapene inn i splitter nye lokaler på Langhus, like utenfor Oslo. Sign&Print har intervjuet daglig leder Kjetil Sjøeng om veien dit og hva Merkur 2.0 kommer til å innebære.
Merkur kollage