FNs miljøprogram utnevner Océ til bærekraftig leder

PUBLISERT: 19 juni 2008
OPPDATERT: 19 juni

Océ N.V, morkonsernet til Océ-Norge, har fått et ekslusivt bransjepartnerskap med FNs miljøprogram (UNEP – United Nations Environmetal Program) frem til 1. juni 2009. UNEP har valg Océ på bakgrunn av selskapets dokumenterte historikk med bærekraftige løsninger.
[list]JohnBjorkmann for web
– UNEP anerkjenner med dette at Océ har en historikk i forhold til å gjøre ting riktig. Bærekraftig er en del av vårt fotavtrykk i markedet. Vi har blant annet utviklet Océ Varioprint 6000-serien som ble lansert i 2006 og som har veldig begrenset energiforbruk. Océ CrystalPoint-teknologi ble lansert i 2008 og den er en miljøvennlig teknologisk nyvinning med null utslipp av ozon, luktstoffer og partikler, sier adm.dir John Bjørkmann i Océ-Norge.

-Partnerskapet med UNEP er et miljøstempel for hele organisasjonen og for våre produktlinjer globalt og lokalt. Bedrifter som ønsker å velge miljøvennlige print- og dokumenthåndteringsløsninger kan trygt velge oss som partner og leverandør, sier Bjørkmann.

UNEP-partnerskapet er et kommunikasjonsprogram som gir Océ rett til å benytte UNEPs logo i all markedsføring, en 12 måneders webannonseringskampanje, annonsering i relevante UNEP-publikasjoner og videointervju med Océs CEO tilgjengeliggjort på UNEPs websider.

– VI håper at vi gjennom dette kommunikasjonsprogrammet kan bidra til å øke bevisstheten blant norske bedrifter rundt miljøvennlige og bærekraftige løsninger for utskrifts- og dokumenthåndtering, sier Bjørkmann

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag