Økt satsing på miljøsertifisert papir

PUBLISERT: 11 november 2008
OPPDATERT: 11 november

Xerox presenterte nylig et omfattende miljøprogram for dokumenthåndtering, samt bruk av materialer og webverktøy som hjelper kundene til høyere miljøbevissthet.
– Det papirløse samfunnet er langt unna dagens virkelighet. Selskaper og organisasjoner er fremdeles avhengig av papir når det gjelder effektiv kommunikasjon og informasjonsoverføring, sier Frank Edmonds i Xerox.
– Innenfor Xerox strever vi etter å tilby den beste teknologien og servicen for dokumenthåndtering, og med å bistå våre kunder med miljøvennlige utskrifter. Vårt sortiment av ”grønt papir” bygger på en lang tradisjon med miljøbevisst tenkning, noe som også hjelper kundene våre med å nå sine miljømålsettinger.
Planet Optimum FSC, Premier PEFC/FSC og Colotech FSC er sertifiserte papirtyper som Xerox nå lanserer i Europa og USA. For begge sertifiseringssystemene gjelder at papiret produseres av papirmasse basert på trevirke fra bærekraftig skogsbruk. Xerox tilbyr også en webportal til sine kunder, med konkrete forslag til hvordan dokumenthåndteringen kan forbedres miljømessig.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324