Økt satsing på miljøsertifisert papir

PUBLISERT: 11 november 2008
OPPDATERT: 11 november

Xerox presenterte nylig et omfattende miljøprogram for dokumenthåndtering, samt bruk av materialer og webverktøy som hjelper kundene til høyere miljøbevissthet.
– Det papirløse samfunnet er langt unna dagens virkelighet. Selskaper og organisasjoner er fremdeles avhengig av papir når det gjelder effektiv kommunikasjon og informasjonsoverføring, sier Frank Edmonds i Xerox.
– Innenfor Xerox strever vi etter å tilby den beste teknologien og servicen for dokumenthåndtering, og med å bistå våre kunder med miljøvennlige utskrifter. Vårt sortiment av ”grønt papir” bygger på en lang tradisjon med miljøbevisst tenkning, noe som også hjelper kundene våre med å nå sine miljømålsettinger.
Planet Optimum FSC, Premier PEFC/FSC og Colotech FSC er sertifiserte papirtyper som Xerox nå lanserer i Europa og USA. For begge sertifiseringssystemene gjelder at papiret produseres av papirmasse basert på trevirke fra bærekraftig skogsbruk. Xerox tilbyr også en webportal til sine kunder, med konkrete forslag til hvordan dokumenthåndteringen kan forbedres miljømessig.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Messe-titt: DTF-bølgen rullet inn

Siden DTF-teknologien (direct-to-film) ble lansert for noen år siden, har det gått rake veien oppover. På Sign, Print & Promotion var det flere utstillere som viste såvel DTF-printere som transferproduksjon.
DTF kollage

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3