Yngre elsker papir

PUBLISERT: 15 april 2009
OPPDATERT: 15 april

Tror du ungdommen alltid foretrekker digitale verktøy? En ny studie som HP har fått utført blant europeiske småbedrifter, viser noe annet. Der svarer hele 77 prosent av de spurte at de ofte bruker penn, papir og trykte dokumenter når de skal forberede seg til viktige beslutninger. Studien ble utført av analyseselskapet IDC, og den viser at særlig unge mennesker liker å bruke papir og trykksaker som verktøy i sine beslutningsprosesser. Hele 84 prosent av personene under 24 år oppgir at de alltid eller ofte bruker papir og trykksaker som verktøy for å ta viktige beslutninger. Studien viser også at kun 59 prosent av personene i aldersgruppen 55-64 år bruker papir i samme grad ved viktige beslutninger.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter