Yngre elsker papir

PUBLISERT: 15 april 2009
OPPDATERT: 15 april

Tror du ungdommen alltid foretrekker digitale verktøy? En ny studie som HP har fått utført blant europeiske småbedrifter, viser noe annet. Der svarer hele 77 prosent av de spurte at de ofte bruker penn, papir og trykte dokumenter når de skal forberede seg til viktige beslutninger. Studien ble utført av analyseselskapet IDC, og den viser at særlig unge mennesker liker å bruke papir og trykksaker som verktøy i sine beslutningsprosesser. Hele 84 prosent av personene under 24 år oppgir at de alltid eller ofte bruker papir og trykksaker som verktøy for å ta viktige beslutninger. Studien viser også at kun 59 prosent av personene i aldersgruppen 55-64 år bruker papir i samme grad ved viktige beslutninger.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong