Yngre elsker papir

PUBLISERT: 15 april 2009
OPPDATERT: 15 april

Tror du ungdommen alltid foretrekker digitale verktøy? En ny studie som HP har fått utført blant europeiske småbedrifter, viser noe annet. Der svarer hele 77 prosent av de spurte at de ofte bruker penn, papir og trykte dokumenter når de skal forberede seg til viktige beslutninger. Studien ble utført av analyseselskapet IDC, og den viser at særlig unge mennesker liker å bruke papir og trykksaker som verktøy i sine beslutningsprosesser. Hele 84 prosent av personene under 24 år oppgir at de alltid eller ofte bruker papir og trykksaker som verktøy for å ta viktige beslutninger. Studien viser også at kun 59 prosent av personene i aldersgruppen 55-64 år bruker papir i samme grad ved viktige beslutninger.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Undercam-funksjon på flere av Zünds skjærebord

Zünd lanserer et nytt system for innlasting av material som inkluderer både det integrerte Undercam registreringssystemet og en bordforlenger.
BLE_UNDERCAM_Pressebild

Canons nye fotoskriver skal briljere i dybde og sverte

Canons nye inkjetskriver for A2-formatet er rettet mot profesjonelle fotografer og seriøse fotoentusiaster. Skriveren skal gi utskrifter av høy kvalitet med stor dybde på både matt og glanset fotopapir.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041

XSYS kjøper MacDermid

XSYS, en global leverandør av integrerte løsninger for flexo-, boktrykk- og prepressindustrien, kunngjør at de har inngått en endelig avtale med Element Solutions Inc om å kjøpe visse deler som eies av dem.
xsys

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp