Xerox i toppen

Ifølge Fortune Magazines årlige undersøkelse er Xerox IT-bransjens mest beundrede selskap. Selskapet går fra fjerdeplass i fjorårets undersøkelse til topplassen i år.

Studien, som er utført av konsulentselskapet Hay Group, har innhentet svar fra næringslivsledere, ledere og analytikere i IT-industrien. De har rangert 1400 selskaper i henhold til kriterier som nyskaping, investeringsverdi og global konkurransekraft.
Xerox oppnådde førsteplass i kategorien omdømme og image, der ressursbruk, kvaliteten på lederskap og samfunnsansvar veier tungt.
– Vår plassering i kategorien omdømme og image er forenlig med at våre ansatte, våre merkevarer og vår nyskapning representerer våre viktigste verdier, uttaler Anne Mulcahy, konsernsjef i Xerox.
– Xerox leverer resultater og opprettholder sin merkevare gjennom de verste nedgangstidene vi har opplevd på 75 år, og det er langt mer beundringsverdig enn i økonomiske oppgangstider, uttaler Geoff Colvin, redaktør i Fortune.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: