torsdag 19. mai – uke 20
Tradisjonelle innstikk blir ofte brukt som et supplement til online-markedsføring, men også til å skape mer trafikk på nettsteder. Det hevder Direct Marketing Association (DMA), som i en studie har undersøkt effekten av innstikk. Der så DMA nærmere på innstikk som veiledet mottageren til en nettadresse. Den gjennomsnittlige svarprosenten var på 52 prosent, i et tilfelle så høy som 70 prosent. Undersøkelsen ble gjennomført i samarbeid med det britiske trykkeriet Polestar Chromoworks, som produserte mer enn fire millioner innstikk for fem ulike bransjer.
– Det er herlig å se at innstikket faktisk fungerer som en stimulans som skaper interesse hos mottagerne og leder dem til avsenderens nettsted, sier Polestar Chromoworks salgssjef Jeff White. – Spesielt under de harde markedsforholdene vi opplever nettopp nå.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: