Fallende DM-investeringer

PUBLISERT: 14 september 2009
OPPDATERT: 14 september

Investeringer i direktemarkedsføring (DM) vil synke med 39 prosent i USA i løpet av de neste fem årene. Det viser en ny undersøkelse utført av analyseselskapet Borrell Associates. Undersøkelsen karakteriserer DM-en som «den største, men minst leste, av alle trykte medier». Analyseselskapet hevder også at markedsførere, spesielt små og lokale virksomheter, bruker elektronisk kommunikasjon fremfor DM, i stadig større grad. Undersøkelsen viser at markedsførerne i fjor investerte 12 milliarder USD på e-postmarkedsføring, et tall som ventes å øke til 15,7 milliarder de neste fem årene. Årsaken hevdes å være at elektronisk DM enklere kan resultatmåles og er mindre kostnadskrevende. Andre studier støtter analysen til Borrell Associates. Tidligere i år publiserte for eksempel Winterberry Group en undersøkelse som viste at DM-investeringene falt med 3 prosent i fjor, og signalene skal tyde på en ytterligere investeringsreduksjon på 8–9 prosent i inneværende år. Med andre ord; lever du utelukkende av DM-produksjon er det på tide å lete etter supplerende markedsområder.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik