Fallende DM-investeringer

PUBLISERT: 14 september 2009
OPPDATERT: 14 september

Investeringer i direktemarkedsføring (DM) vil synke med 39 prosent i USA i løpet av de neste fem årene. Det viser en ny undersøkelse utført av analyseselskapet Borrell Associates. Undersøkelsen karakteriserer DM-en som «den største, men minst leste, av alle trykte medier». Analyseselskapet hevder også at markedsførere, spesielt små og lokale virksomheter, bruker elektronisk kommunikasjon fremfor DM, i stadig større grad. Undersøkelsen viser at markedsførerne i fjor investerte 12 milliarder USD på e-postmarkedsføring, et tall som ventes å øke til 15,7 milliarder de neste fem årene. Årsaken hevdes å være at elektronisk DM enklere kan resultatmåles og er mindre kostnadskrevende. Andre studier støtter analysen til Borrell Associates. Tidligere i år publiserte for eksempel Winterberry Group en undersøkelse som viste at DM-investeringene falt med 3 prosent i fjor, og signalene skal tyde på en ytterligere investeringsreduksjon på 8–9 prosent i inneværende år. Med andre ord; lever du utelukkende av DM-produksjon er det på tide å lete etter supplerende markedsområder.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Kreative idéer viktigere enn maskiner for pigg 125-åring

DataTrykk i Stavanger har en historie helt tilbake til 1899. I mange år var det et tradisjonelt trykkeri, men for åtte år siden kastet de ut offsetpressene og staket ut en helt ny retning for familiebedriften.
Hilde Lars 1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Det blåser rundt Canons nye tilvalg for planskriver

Kunder med gjeldende Canon Arizona 1300-serie med FLOW-teknologi kan oppgradere UV-planskriveren til den nyeste FLXflow-teknologiversjonen, inkludert de valgfrie ekstrafunksjonene "Float" og "Instant Switch".
Arizona-1300-FLXflow_Hero1