Fallende DM-investeringer

PUBLISERT: 14 september 2009
OPPDATERT: 14 september

Investeringer i direktemarkedsføring (DM) vil synke med 39 prosent i USA i løpet av de neste fem årene. Det viser en ny undersøkelse utført av analyseselskapet Borrell Associates. Undersøkelsen karakteriserer DM-en som «den største, men minst leste, av alle trykte medier». Analyseselskapet hevder også at markedsførere, spesielt små og lokale virksomheter, bruker elektronisk kommunikasjon fremfor DM, i stadig større grad. Undersøkelsen viser at markedsførerne i fjor investerte 12 milliarder USD på e-postmarkedsføring, et tall som ventes å øke til 15,7 milliarder de neste fem årene. Årsaken hevdes å være at elektronisk DM enklere kan resultatmåles og er mindre kostnadskrevende. Andre studier støtter analysen til Borrell Associates. Tidligere i år publiserte for eksempel Winterberry Group en undersøkelse som viste at DM-investeringene falt med 3 prosent i fjor, og signalene skal tyde på en ytterligere investeringsreduksjon på 8–9 prosent i inneværende år. Med andre ord; lever du utelukkende av DM-produksjon er det på tide å lete etter supplerende markedsområder.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_