Fallende DM-investeringer

Investeringer i direktemarkedsføring (DM) vil synke med 39 prosent i USA i løpet av de neste fem årene. Det viser en ny undersøkelse utført av analyseselskapet Borrell Associates. Undersøkelsen karakteriserer DM-en som «den største, men minst leste, av alle trykte medier». Analyseselskapet hevder også at markedsførere, spesielt små og lokale virksomheter, bruker elektronisk kommunikasjon fremfor DM, i stadig større grad. Undersøkelsen viser at markedsførerne i fjor investerte 12 milliarder USD på e-postmarkedsføring, et tall som ventes å øke til 15,7 milliarder de neste fem årene. Årsaken hevdes å være at elektronisk DM enklere kan resultatmåles og er mindre kostnadskrevende. Andre studier støtter analysen til Borrell Associates. Tidligere i år publiserte for eksempel Winterberry Group en undersøkelse som viste at DM-investeringene falt med 3 prosent i fjor, og signalene skal tyde på en ytterligere investeringsreduksjon på 8–9 prosent i inneværende år. Med andre ord; lever du utelukkende av DM-produksjon er det på tide å lete etter supplerende markedsområder.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: