Fallende DM-investeringer

PUBLISERT: 14 september 2009
OPPDATERT: 14 september

Investeringer i direktemarkedsføring (DM) vil synke med 39 prosent i USA i løpet av de neste fem årene. Det viser en ny undersøkelse utført av analyseselskapet Borrell Associates. Undersøkelsen karakteriserer DM-en som «den største, men minst leste, av alle trykte medier». Analyseselskapet hevder også at markedsførere, spesielt små og lokale virksomheter, bruker elektronisk kommunikasjon fremfor DM, i stadig større grad. Undersøkelsen viser at markedsførerne i fjor investerte 12 milliarder USD på e-postmarkedsføring, et tall som ventes å øke til 15,7 milliarder de neste fem årene. Årsaken hevdes å være at elektronisk DM enklere kan resultatmåles og er mindre kostnadskrevende. Andre studier støtter analysen til Borrell Associates. Tidligere i år publiserte for eksempel Winterberry Group en undersøkelse som viste at DM-investeringene falt med 3 prosent i fjor, og signalene skal tyde på en ytterligere investeringsreduksjon på 8–9 prosent i inneværende år. Med andre ord; lever du utelukkende av DM-produksjon er det på tide å lete etter supplerende markedsområder.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676