tirsdag 17. mai – uke 20
Tror du ungdommen ikke responderer på trykte medier? Da er det interessant at en ny studie viser at det nettopp er personer i alderen 16 til 24 år som gir den beste responsraten på trykte DM-kampanjer. Undersøkelsen er utført av engelske Mail Media Centre, og viste at hele 90 prosent i denne aldersgruppen åpnet utsendelsene, hvorav 29 prosent foretok kjøpsbeslutninger basert på reklamen de mottok. Ifølge undersøkelsen kan de positive tallene skyldes at de unges kommunikasjon domineres av elektroniske medier. – Trykt direktereklame viser seg å være effektiv overfor folk i alderen 16 til 24 år, sier Antony Miller, leder for medieutvikling i Royal Mail. Han mener undersøkelsen viser at markedsførerne her kan gå glipp av en stor og viktig målgruppe.
Kilde: Printweek.com
Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av:Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.
Publisert av:Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.
Publisert av: