DM treffer best hos ungdommen

PUBLISERT: 29 september 2009
OPPDATERT: 29 september

n44507-dr-youth_web-128x84

Tror du ungdommen ikke responderer på trykte medier? Da er det interessant at en ny studie viser at det nettopp er personer i alderen 16 til 24 år som gir den beste responsraten på trykte DM-kampanjer. Undersøkelsen er utført av engelske Mail Media Centre, og viste at hele 90 prosent i denne aldersgruppen åpnet utsendelsene, hvorav 29 prosent foretok kjøpsbeslutninger basert på reklamen de mottok. Ifølge undersøkelsen kan de positive tallene skyldes at de unges kommunikasjon domineres av elektroniske medier. – Trykt direktereklame viser seg å være effektiv overfor folk i alderen 16 til 24 år, sier Antony Miller, leder for medieutvikling i Royal Mail. Han mener undersøkelsen viser at markedsførerne her kan gå glipp av en stor og viktig målgruppe.

Kilde: Printweek.com

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Undercam-funksjon på flere av Zünds skjærebord

Zünd lanserer et nytt system for innlasting av material som inkluderer både det integrerte Undercam registreringssystemet og en bordforlenger.
BLE_UNDERCAM_Pressebild

Canons nye fotoskriver skal briljere i dybde og sverte

Canons nye inkjetskriver for A2-formatet er rettet mot profesjonelle fotografer og seriøse fotoentusiaster. Skriveren skal gi utskrifter av høy kvalitet med stor dybde på både matt og glanset fotopapir.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041

XSYS kjøper MacDermid

XSYS, en global leverandør av integrerte løsninger for flexo-, boktrykk- og prepressindustrien, kunngjør at de har inngått en endelig avtale med Element Solutions Inc om å kjøpe visse deler som eies av dem.
xsys

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp