DM treffer best hos ungdommen

PUBLISERT: 29 september 2009
OPPDATERT: 29 september

n44507-dr-youth_web-128x84

Tror du ungdommen ikke responderer på trykte medier? Da er det interessant at en ny studie viser at det nettopp er personer i alderen 16 til 24 år som gir den beste responsraten på trykte DM-kampanjer. Undersøkelsen er utført av engelske Mail Media Centre, og viste at hele 90 prosent i denne aldersgruppen åpnet utsendelsene, hvorav 29 prosent foretok kjøpsbeslutninger basert på reklamen de mottok. Ifølge undersøkelsen kan de positive tallene skyldes at de unges kommunikasjon domineres av elektroniske medier. – Trykt direktereklame viser seg å være effektiv overfor folk i alderen 16 til 24 år, sier Antony Miller, leder for medieutvikling i Royal Mail. Han mener undersøkelsen viser at markedsførerne her kan gå glipp av en stor og viktig målgruppe.

Kilde: Printweek.com

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter