DM treffer best hos ungdommen

PUBLISERT: 29 september 2009
OPPDATERT: 29 september

n44507-dr-youth_web-128x84

Tror du ungdommen ikke responderer på trykte medier? Da er det interessant at en ny studie viser at det nettopp er personer i alderen 16 til 24 år som gir den beste responsraten på trykte DM-kampanjer. Undersøkelsen er utført av engelske Mail Media Centre, og viste at hele 90 prosent i denne aldersgruppen åpnet utsendelsene, hvorav 29 prosent foretok kjøpsbeslutninger basert på reklamen de mottok. Ifølge undersøkelsen kan de positive tallene skyldes at de unges kommunikasjon domineres av elektroniske medier. – Trykt direktereklame viser seg å være effektiv overfor folk i alderen 16 til 24 år, sier Antony Miller, leder for medieutvikling i Royal Mail. Han mener undersøkelsen viser at markedsførerne her kan gå glipp av en stor og viktig målgruppe.

Kilde: Printweek.com

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie