DM treffer best hos ungdommen

PUBLISERT: 29 september 2009
OPPDATERT: 29 september

n44507-dr-youth_web-128x84

Tror du ungdommen ikke responderer på trykte medier? Da er det interessant at en ny studie viser at det nettopp er personer i alderen 16 til 24 år som gir den beste responsraten på trykte DM-kampanjer. Undersøkelsen er utført av engelske Mail Media Centre, og viste at hele 90 prosent i denne aldersgruppen åpnet utsendelsene, hvorav 29 prosent foretok kjøpsbeslutninger basert på reklamen de mottok. Ifølge undersøkelsen kan de positive tallene skyldes at de unges kommunikasjon domineres av elektroniske medier. – Trykt direktereklame viser seg å være effektiv overfor folk i alderen 16 til 24 år, sier Antony Miller, leder for medieutvikling i Royal Mail. Han mener undersøkelsen viser at markedsførerne her kan gå glipp av en stor og viktig målgruppe.

Kilde: Printweek.com

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong