Papir under lupen

PUBLISERT: 10 november 2009
OPPDATERT: 10 november

Paper Sense er et nytt prosjekt for å undersøke folks holdninger til papirbaserte medier og elektroniske medier, forteller GFF, den svenske grafiske arbeidsgiverforeningen. Prosjektet imøteses med spenning, også i Norge. Bak prosjektet står svenske Innventia i samarbeid med partnere fra ulike næringslivsområder. Prosjektet skal vise næringslivet hvordan de kan endre sin tilnærming til trykte medier sammenlignet med digitale medier, og belyse hvilke fordeler og ulemper de papirbaserte mediene har i markedskommunikasjonen. Undersøkelsen skal også avdekke vilkårene for utvikling av innovative papirprodukter som møter forbrukernes ulike behov. Papirindustrien er representert med flere store bedrifter i prosjektet, men også selskaper som Norske Skogindustrier, IKEA, ICA og andre deltar, samt representanter for mobilteknologi og medieforskning. En del av prosjektet er studier i butikkene for å kartlegge forbrukernes holdninger til reklame. Forskerne skal måle hvordan brukernes atferd avhenger av direktereklame de har mottatt hjemme og den digitale og papirbaserte annonseringen de eksponeres for i butikken. Målet med forskningsprosjektet er å vise hvordan næringslivet kan endre sin tilnærming til trykte medier i forhold til digitale medier, og hvilke fordeler og ulemper papirbaserte medier har med hensyn til markedskommunikasjon.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie