To av tre amerikanere foretrekker trykte medier

n44901-tryckta-medier_web-128x82

Ifølge ny forskning i USA er ikke digitale medier noen erstatning for tradisjonelle trykte medier. Undersøkelsen, som er utført av Harris Interactive og Earthtone, viser at de fleste velger medier utfra personlige preferanser. Ifølge forskningsresultatene har flertallet av amerikanerne en oppfatning om at trykksaker er lettere å lese enn digital informasjon. Det trykte medier inngir sikkerhet og brukervennlighet. På den andre siden verdsetter mange de direktemulighetene som digitale medier gir. Det å kunne få sanntidsinformasjon fra hele verden rangeres høyt av deltagerne i studien. Det papirløse kontoret har vært tema i årevis, men 58 prosent av de som deltok i undersøkelsen, tror ikke dette blir virkelighet i nær fremtid. Undersøkelsen viser også at nesten to av tre foretrekker å lese på papir hvis de må velge mellom informasjon på papir og skjerm. Selv personer som til daglig arbeider innenfor teknologi- og telekommunikasjonssektoren er enig om at informasjon på papir har høyest lesbarhet. Imidlertid viser det seg at de ansattes preferanser ikke er den eneste avgjørende faktoren for å velge papir. Mange bedrifter er avhengig av å tilfredsstille regler som krever at fysiske dokumenter er tilgjengelig.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Samarbeidet mellom Koenig & Bauer og Durst bærer frukter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Koenig & Bauer Durst GmbH hadde nylig verdenspremiere på den moduloppbygde VariJET 106. Det er en digital arkmaskin for kartongmarkedet. Den er, som firmanavnet antyder, utviklet i et fellesskap mellom trykkerileverandøren Koenig & Bauer og Rolls Roycen blant storformatprintere – Durst.

Publisert av: 

Future Book Forum 2021: Transformering av den trykte boken gjennom bærekraftig innovasjon

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressebilde

Bærekraft blir viktigere og viktigere for alle aktører i bokbransjen. Med det økte fokuset på bærekraft handler årets Canon Future Book Forum om å fremme bærekraftig innovasjon i alle deler av forlagsbransjen – fra hvordan bøker produseres, distribueres og er tilgjengelige for deres avtrykk på vår hverdag.

Publisert av: 

Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: