To av tre amerikanere foretrekker trykte medier

PUBLISERT: 22 desember 2009
OPPDATERT: 22 desember

n44901-tryckta-medier_web-128x82

Ifølge ny forskning i USA er ikke digitale medier noen erstatning for tradisjonelle trykte medier. Undersøkelsen, som er utført av Harris Interactive og Earthtone, viser at de fleste velger medier utfra personlige preferanser. Ifølge forskningsresultatene har flertallet av amerikanerne en oppfatning om at trykksaker er lettere å lese enn digital informasjon. Det trykte medier inngir sikkerhet og brukervennlighet. På den andre siden verdsetter mange de direktemulighetene som digitale medier gir. Det å kunne få sanntidsinformasjon fra hele verden rangeres høyt av deltagerne i studien. Det papirløse kontoret har vært tema i årevis, men 58 prosent av de som deltok i undersøkelsen, tror ikke dette blir virkelighet i nær fremtid. Undersøkelsen viser også at nesten to av tre foretrekker å lese på papir hvis de må velge mellom informasjon på papir og skjerm. Selv personer som til daglig arbeider innenfor teknologi- og telekommunikasjonssektoren er enig om at informasjon på papir har høyest lesbarhet. Imidlertid viser det seg at de ansattes preferanser ikke er den eneste avgjørende faktoren for å velge papir. Mange bedrifter er avhengig av å tilfredsstille regler som krever at fysiske dokumenter er tilgjengelig.

Siste nytt

Ny beskyttelsesfilm for frontruter: "Utrolig stort marked"

Hexis bestselgende lakkbeskyttelsesfilm Bodyfence kommer med en ny film for å beskytte frontruter.
fukt_9373

HP med nye lateks-maskiner

På ISA Sign Expo 2025  annonserte HP sine nye Latex 730- og HP Latex 830-printerserier, som er selskapets nyeste generasjon av vannbaserte HP Latex-storformat printløsninger.
hp-pixel-desktop

Fujifilm lanserer storformat single-pass løsning på FESPA

Fujifilm er tilbake på FESPA og viser frem sine nyeste løsninger for storformatprinting.
FUJ16_HS3000

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter