To av tre amerikanere foretrekker trykte medier

PUBLISERT: 22 desember 2009
OPPDATERT: 22 desember

n44901-tryckta-medier_web-128x82

Ifølge ny forskning i USA er ikke digitale medier noen erstatning for tradisjonelle trykte medier. Undersøkelsen, som er utført av Harris Interactive og Earthtone, viser at de fleste velger medier utfra personlige preferanser. Ifølge forskningsresultatene har flertallet av amerikanerne en oppfatning om at trykksaker er lettere å lese enn digital informasjon. Det trykte medier inngir sikkerhet og brukervennlighet. På den andre siden verdsetter mange de direktemulighetene som digitale medier gir. Det å kunne få sanntidsinformasjon fra hele verden rangeres høyt av deltagerne i studien. Det papirløse kontoret har vært tema i årevis, men 58 prosent av de som deltok i undersøkelsen, tror ikke dette blir virkelighet i nær fremtid. Undersøkelsen viser også at nesten to av tre foretrekker å lese på papir hvis de må velge mellom informasjon på papir og skjerm. Selv personer som til daglig arbeider innenfor teknologi- og telekommunikasjonssektoren er enig om at informasjon på papir har høyest lesbarhet. Imidlertid viser det seg at de ansattes preferanser ikke er den eneste avgjørende faktoren for å velge papir. Mange bedrifter er avhengig av å tilfredsstille regler som krever at fysiske dokumenter er tilgjengelig.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1