«Ta steget» med Canons nye konkurranse

PUBLISERT: 12 februar 2010
OPPDATERT: 12 februar

Canon lanserer i dag en europeisk «ta steget-konkurranse». Konkurransen inviterer alle trykkerier, gründere og nykommere som ønsker  seg inn i grafisk bransje, til å sende inn en forretningsplan for kommersiell drift av et trykkeri som involverer digitaltrykk. Konkurransen varer fra 31. mars til oktober. Deltakerne leverer bidragene på Canons Ipex 2010 nettside. De tre beste forretningsplanene stikker av med premier til en verdi av 800 000 NOK. Førstepremien er en fullkonfigurert Canon Imagerunner Advance C9070 PRO digitaltrykkmaskin.

Canon avslører i sin tredje innsiderapport at mange av dagens trykkerier ikke hadde overlevd den økonomiske nedturen uten tilgang på digitaltrykk. Med den nye konkurransen ønsker Canon å stimulere  trykkerier til å tenke nytt. De vil også gi rettledning og innspill til hvordan trykkerier kan lage sin forretningsplan, et viktig element for dem som søker inansiell støtte.

Førstepremien i konkurransen er en fullkonfigurert digitaltrykkmaskin; Canon Imagerunner Advance C9070 PRO. Vinneren får tilgang på maskinen i tre år. Andreplassen får en 44” Canon imagerporgraf-storformatskriver til bruk i tre år. Første til tredjeplass får tjenester i form av konsulentrådgivning om forretningsutvikling. Totalverdien av premiene er på over 800 000 NOK. Konkurransen går fra slutten av mars til slutten av juli 2010, og vinnerne utnevnes på en seremoni i Paris i oktober 2010.

– Mange er fremdeles avventende med tanke på nye investeringer etter finanskrisen. Det viser seg at for å legge langsiktige planer for fremtiden, må grafisk bransje tenke nytt og ha en mer entreprenørisk tilnærmingsmetode mot kunder og kundenes behov. Industrien har forandret seg og vi oppmuntrer våre kunder til å gjøre det samme. Vi lanserer «ta steget-konkurransen» som gir veiledning til hvordan man bygger og forbereder kreative og fullstendige forretningsplaner. Samtidig, gir vi nybegynnere muligheten til å få tilgang på en topprangert digitaltrykkmaskin og praktiske konsulenttjenester fra en uavhengig tredjepart, sier Vidar Vorpenes, markedssjef i Canon Norge.

Med denne konkurransen hjelper Canon trykkeriene å utvikle sin forretning på sikt, samtidig som det gir nybegynnerne muligheten til å sette sine ideer ut i virkeligheten. Jeg oppmuntrer derfor alle trykkerier som ønsker å konvertere til digitaltrykk eller de som ønsker å komme seg inn i grafisk bransje, til å sende inn et forslag, avslutter Vorpenes.

ViVidarVorpenesforwebl du delta i konkurransen?
Registrer dine detaljer på Canons Ipex 2010 nettside fra 31. mars; www.canon-europe.com/ipex Her laster du ned registreringsskjema som du returnerer sammen med annen dokumentasjon til; BusinessLeap@canon-europe.com Du finner også retningslinjer og en guide som forklarer hvordan registreringsskjemaet skal fylles ut på samme nettside. I tillegg kan man også sende andre eventuelle spørsmål til BusinessLeap@canon-europe.com

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C