Iggesund utfordrer designerne

n46401 - Inside the box bild_web

I sin nyeste Invercote kampanje har emballasjepapirprodusenten Iggesund gitt flere kjente designere og designteam frie tøyler for kreativitet. Den eneste betingelsen var at de skulle bruke og utfordre Iggesunds produktserie Invercotes unike egenskaper. To av de første resultatene ble presentert i forbindelse med utstillingen Les Places d’Or for design og luksusemballasje i Paris. Nederlandske Van Heertum Design VHD satte sammen et internasjonalt designteam som fikk i oppdrag å lage en emballasje med inspirasjon fra det nederlandske. I resultatet benyttes både dyptrykk, offset, flekso og silketrykk, samt flere ferdiggjøringsprosesser. Dette utfordrer selvfølgelig den kreative kapasiteten til designerne, sier Carlo Einarsson, direktør for markedskommunikasjon hos Iggesund. Han understreker at disse ideene også er virkelige utfordringer for Invercote, side vi ba dem om innstendig om å presse grensene for hva som er mulig. Det gjør våre kunder hele tiden, sier han.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: