Iggesund utfordrer designerne

PUBLISERT: 14 desember 2010
OPPDATERT: 14 desember

n46401 - Inside the box bild_web

I sin nyeste Invercote kampanje har emballasjepapirprodusenten Iggesund gitt flere kjente designere og designteam frie tøyler for kreativitet. Den eneste betingelsen var at de skulle bruke og utfordre Iggesunds produktserie Invercotes unike egenskaper. To av de første resultatene ble presentert i forbindelse med utstillingen Les Places d’Or for design og luksusemballasje i Paris. Nederlandske Van Heertum Design VHD satte sammen et internasjonalt designteam som fikk i oppdrag å lage en emballasje med inspirasjon fra det nederlandske. I resultatet benyttes både dyptrykk, offset, flekso og silketrykk, samt flere ferdiggjøringsprosesser. Dette utfordrer selvfølgelig den kreative kapasiteten til designerne, sier Carlo Einarsson, direktør for markedskommunikasjon hos Iggesund. Han understreker at disse ideene også er virkelige utfordringer for Invercote, side vi ba dem om innstendig om å presse grensene for hva som er mulig. Det gjør våre kunder hele tiden, sier han.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_