Spår vekst for arbeidsflyt

infotrends_web

Infotrends, som forsker på markedsutvikling, publiserte nylig sine forventninger for markedsutviklingen innenfor grafisk arbeidsflytprogramvare frem mot 2014. I likhet med mange andre markeder, opplevde også dette markedet en betydelig nedgang under finanskrisen. Likevel forventer Infotrends en vekst på rundt 5 prosent det neste året. – Markedet har opplevd mye motgang de siste årene. Tall fra 2009 reflekterer dette, men vi ser allerede fremgang i 2010, og vi forventer at denne veksten vil fortsette, uttaler Alex Sumarta fra Infotrends. Teknologiske fremskritt og endrede kommunikasjonsmetoder er blant de største vekstfaktorene. Ny programvare kan gi betydelige forbedringer i arbeidsflyten, samt bidra til økt personalisering av ulike kommunikasjonsmaterialer. Infotrends mener dagens marked er i ferd med å tilpasse seg de mange ulike mediekanaler, noe som gjenspeiles av veksten i markedet for flerkanals arbeidsflyt. Analyseselskapet forventer en fremgang innenfor de fleste segmenter, fordi de mener det finnes et innestengt behov, spesielt med hensyn til tilpasset kommunikasjon og e-løsninger. Trykkeriene behøver programvareløsninger for å diversifisere sine egne produkter. Ifølge Infotrends er investeringer også nødvendige for å opprettholde en automatisert og kostnadseffektiv arbeidsflyt.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: