Spår vekst for arbeidsflyt

PUBLISERT: 7 januar 2011
OPPDATERT: 7 januar

infotrends_web

Infotrends, som forsker på markedsutvikling, publiserte nylig sine forventninger for markedsutviklingen innenfor grafisk arbeidsflytprogramvare frem mot 2014. I likhet med mange andre markeder, opplevde også dette markedet en betydelig nedgang under finanskrisen. Likevel forventer Infotrends en vekst på rundt 5 prosent det neste året. – Markedet har opplevd mye motgang de siste årene. Tall fra 2009 reflekterer dette, men vi ser allerede fremgang i 2010, og vi forventer at denne veksten vil fortsette, uttaler Alex Sumarta fra Infotrends. Teknologiske fremskritt og endrede kommunikasjonsmetoder er blant de største vekstfaktorene. Ny programvare kan gi betydelige forbedringer i arbeidsflyten, samt bidra til økt personalisering av ulike kommunikasjonsmaterialer. Infotrends mener dagens marked er i ferd med å tilpasse seg de mange ulike mediekanaler, noe som gjenspeiles av veksten i markedet for flerkanals arbeidsflyt. Analyseselskapet forventer en fremgang innenfor de fleste segmenter, fordi de mener det finnes et innestengt behov, spesielt med hensyn til tilpasset kommunikasjon og e-løsninger. Trykkeriene behøver programvareløsninger for å diversifisere sine egne produkter. Ifølge Infotrends er investeringer også nødvendige for å opprettholde en automatisert og kostnadseffektiv arbeidsflyt.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

En fordel med PVC-fritt i måling av CO2-avtrykk

Spandex har fått et konsulentselskap til å utføre en uavhengig validering av karbonavtrykket til populære trykk- og skjærefolier i ImagePerfect-serien. Resultatene viser at de PVC-frie produktene etterlater et mindre fotavtrykk sammenlignet med tradisjonelle folier.
Evergreen Spandex

Ricoh inngår partnerskap for å utvide storformatporteføljen

Ricoh Europe har inngått et strategisk partnerskap med Flora Digital, en kinesisk flatbed- og storformat inkjet-printerprodusent.
Ricoh-Flora

Müller Martini kjøper Hunkeler

Etter nøye vurdering har familiene bak de to selskapene bestemt seg for å slå sammen Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Trykkeriet med kunst som nisje

Da kunstneren Tammo Rist fikk et stipend brukte han pengene til å kjøpe en Epson-printer for å kunne skrive ut sine egne verk – og andres. Det skulle utvikle seg til digitaltrykkeriet PIGS.
PIGS Tammo