Ny organisasjon for SIGN-produsenter

PUBLISERT: 24 januar 2013
OPPDATERT: 24 januar

SA International, SAI, leverandør av løsninger for sign- og storformatproduksjon, har startet en internasjonal medlemsorganisjon for signprodusenter. Hensikten er å bistå medlemmene med å vokse, og å redusere kostnader.

Organisasjonen heter International Sign & Printmakers Guild og det er gratis å bli medlem. Ifølge SAI vil det bli knyttet stadig flere fordeler til et medlemskap. Blant annet vil organisasjonen hjelpe medlemmene med å finne nye kunder, skriver de i en pressemelding.
– Organisasjonens målsetting er å utvide sign- og storformatmarkedet. Mange av våre kunder er sign- og storformatleverandører og har fortsatt store utfordringer med lønnsomhet og med å få nye kunder, sier Mark Blundell, SAIs leder og talsperson.

Nettstedet www.sign.com blir en portal for sign-kjøpere, og alle ordre som kommer inn via portalen vil tilbys medlemsbedriftene. Det vil også bli mulig å skape et digitalt «skiltvindu» med maler fra sign.com som er mulig å skreddersy som en mikrosite.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324