Interessant bok om 3D-print

PUBLISERT: 15 februar 2013
OPPDATERT: 15 februar

Hod Lipson, amerikansk professor i robotics, har lenge jobbet med såkalte additive teknologier  ved Cornell University. Nå har han utgitt den første boken om emnet: «Fabricated; The New World of 3D Printing». Boken gjennomgår utviklingen av additiv teknologi frem til i dag, og forventninger til den videre utviklingen. Boken beskriver hvordan teknologien brukes på flere forskjellige områder og vurderer potensialet i enkelte teknikker for fremtidig produksjon. Lipson intervjuerbedrifter, lærere, kunstnere, kirurger og forskere som bruker 3D-print i sitt arbeid.
Er du nybegynner på området, gir boken en kikk inn i en spennende verden. Lipson beskriver detaljert om hvordan de forskjellige metodene i 3D-print fungerer.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong