Ti viktige bransje-trender

PUBLISERT: 22 februar 2013
OPPDATERT: 22 februar

På et Canon Oce webinar i januar presenterte Barbara Pellow fra InfoTrends de 10 største trendene i grafisk bransje 2013.

  1. Digitalt fargeprint. Alle satser på print i farger. InfoTrends forventer vekst i amerikansk detaljhandel på dette området fra 29,6 milliarder dollar til 39,5 milliarder dollar i perioden 2011 til 2016.
  2. Digitalt storformat blir allemannseie, og utvikler seg til en nøkkelkomponent i markedsstrategien. InfoTrends regner med en årlig vækst på 7 prosent i dette markedet fra 2011 til 2016.
  3. Raskere overgang fra offset til digital. Nye inkjetløsninger tilbyr hastighet, kvalitet, mediefleksibilitet, og etterbehandling – samt mer konkurransedyktige priser. Den største veksten kommer i forbindelse med applikasjoner som bøker, direct mail, transpromo og brosjyrer.
  4. Bedre medier driver det digitale markedet. De nyere digitale maskinene støtter nye medier med høyere marginer.
  5. Web-to-Print styrer næringskjeden. Bedrifter bruker milliarder på produksjon, distribusjon og lager. Trykkerier skal optimere sine aktiviteter til print-on-demand.
  6. Innholdet ruler. 54 prosent av B2B-selskaper vil investere i content marketing.
  7. Hyper-personalisering driver Digital Print. 2013 er «Year of the Hyper-Personalization».  Annonsemateriell er mest effektivt  når det målrettes og svarer på forbrukernes spesifikke behov.
  8. Trigger-basert markedsføring møter kundenes behov. Forbrukere forventer real-time toveiskommunikasjon via mobile plattformer.
  9. Mobile Marketing endrer måten vi kommuniserer på. Trykkerier må være forberedt på å integrere mobile marketing med sine trykkbaserte tjenester.
  10. Direct Mail og sosiale medier. Trykkeriene vil i økende grad tilby kundene hjelp med aktiviteter på området markedsføring i sosiale medier.

Kilde: Digital Nirvana

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz