Ti viktige bransje-trender

På et Canon Oce webinar i januar presenterte Barbara Pellow fra InfoTrends de 10 største trendene i grafisk bransje 2013.

  1. Digitalt fargeprint. Alle satser på print i farger. InfoTrends forventer vekst i amerikansk detaljhandel på dette området fra 29,6 milliarder dollar til 39,5 milliarder dollar i perioden 2011 til 2016.
  2. Digitalt storformat blir allemannseie, og utvikler seg til en nøkkelkomponent i markedsstrategien. InfoTrends regner med en årlig vækst på 7 prosent i dette markedet fra 2011 til 2016.
  3. Raskere overgang fra offset til digital. Nye inkjetløsninger tilbyr hastighet, kvalitet, mediefleksibilitet, og etterbehandling – samt mer konkurransedyktige priser. Den største veksten kommer i forbindelse med applikasjoner som bøker, direct mail, transpromo og brosjyrer.
  4. Bedre medier driver det digitale markedet. De nyere digitale maskinene støtter nye medier med høyere marginer.
  5. Web-to-Print styrer næringskjeden. Bedrifter bruker milliarder på produksjon, distribusjon og lager. Trykkerier skal optimere sine aktiviteter til print-on-demand.
  6. Innholdet ruler. 54 prosent av B2B-selskaper vil investere i content marketing.
  7. Hyper-personalisering driver Digital Print. 2013 er «Year of the Hyper-Personalization».  Annonsemateriell er mest effektivt  når det målrettes og svarer på forbrukernes spesifikke behov.
  8. Trigger-basert markedsføring møter kundenes behov. Forbrukere forventer real-time toveiskommunikasjon via mobile plattformer.
  9. Mobile Marketing endrer måten vi kommuniserer på. Trykkerier må være forberedt på å integrere mobile marketing med sine trykkbaserte tjenester.
  10. Direct Mail og sosiale medier. Trykkeriene vil i økende grad tilby kundene hjelp med aktiviteter på området markedsføring i sosiale medier.

Kilde: Digital Nirvana

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: 

HP-jubileum med maskinlansering til storformat

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

HP feirer 30 år med utviklingen av fotoprinterserien Designjet med å lansere to nye modeller. I forbindelse med lanseringen benytter de også sjansen til å levere en Pro-printerfamilie i serien Pagewide som åpner for å skrive ut på papir, fleksible materialer og medieplater.

Publisert av: