Ti viktige bransje-trender

PUBLISERT: 22 februar 2013
OPPDATERT: 22 februar

På et Canon Oce webinar i januar presenterte Barbara Pellow fra InfoTrends de 10 største trendene i grafisk bransje 2013.

  1. Digitalt fargeprint. Alle satser på print i farger. InfoTrends forventer vekst i amerikansk detaljhandel på dette området fra 29,6 milliarder dollar til 39,5 milliarder dollar i perioden 2011 til 2016.
  2. Digitalt storformat blir allemannseie, og utvikler seg til en nøkkelkomponent i markedsstrategien. InfoTrends regner med en årlig vækst på 7 prosent i dette markedet fra 2011 til 2016.
  3. Raskere overgang fra offset til digital. Nye inkjetløsninger tilbyr hastighet, kvalitet, mediefleksibilitet, og etterbehandling – samt mer konkurransedyktige priser. Den største veksten kommer i forbindelse med applikasjoner som bøker, direct mail, transpromo og brosjyrer.
  4. Bedre medier driver det digitale markedet. De nyere digitale maskinene støtter nye medier med høyere marginer.
  5. Web-to-Print styrer næringskjeden. Bedrifter bruker milliarder på produksjon, distribusjon og lager. Trykkerier skal optimere sine aktiviteter til print-on-demand.
  6. Innholdet ruler. 54 prosent av B2B-selskaper vil investere i content marketing.
  7. Hyper-personalisering driver Digital Print. 2013 er «Year of the Hyper-Personalization».  Annonsemateriell er mest effektivt  når det målrettes og svarer på forbrukernes spesifikke behov.
  8. Trigger-basert markedsføring møter kundenes behov. Forbrukere forventer real-time toveiskommunikasjon via mobile plattformer.
  9. Mobile Marketing endrer måten vi kommuniserer på. Trykkerier må være forberedt på å integrere mobile marketing med sine trykkbaserte tjenester.
  10. Direct Mail og sosiale medier. Trykkeriene vil i økende grad tilby kundene hjelp med aktiviteter på området markedsføring i sosiale medier.

Kilde: Digital Nirvana

Siste nytt

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

Fujifilm lanserer Revoria XMF PressReady Lite, en arbeidsflytløsning skreddersydd for mindre bedrifter som ønsker å automatisere arbeidsflyten sin.
1280x400_Revoria_XMF_PressReady_Lite_Image_0
Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Flere nye funksjoner i HPs programvare, inkludert en dedikert KI-agent og chatbot for trykkproduksjon, er utformet for å gjøre det enklere for skrivere å automatisere arbeidsflyter.
HP-Nio.-PR-foto
HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Sammen med produkteksperter fra HP i Barcelona inviterer Antalis Norge  deg til en heldag om storformat. Lær mer om de nyeste trendene og hvordan du kan oppnå maksimal lønnsomhet ved å selge de riktige applikasjonene.
Christer w
Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24
Mer om HP og Xerox

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad
Halden Arbeiderblad mimrer

Emballasjeforeningens nye nettsider

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Sign og Print retter