Ti viktige bransje-trender

PUBLISERT: 22 februar 2013
OPPDATERT: 22 februar

På et Canon Oce webinar i januar presenterte Barbara Pellow fra InfoTrends de 10 største trendene i grafisk bransje 2013.

  1. Digitalt fargeprint. Alle satser på print i farger. InfoTrends forventer vekst i amerikansk detaljhandel på dette området fra 29,6 milliarder dollar til 39,5 milliarder dollar i perioden 2011 til 2016.
  2. Digitalt storformat blir allemannseie, og utvikler seg til en nøkkelkomponent i markedsstrategien. InfoTrends regner med en årlig vækst på 7 prosent i dette markedet fra 2011 til 2016.
  3. Raskere overgang fra offset til digital. Nye inkjetløsninger tilbyr hastighet, kvalitet, mediefleksibilitet, og etterbehandling – samt mer konkurransedyktige priser. Den største veksten kommer i forbindelse med applikasjoner som bøker, direct mail, transpromo og brosjyrer.
  4. Bedre medier driver det digitale markedet. De nyere digitale maskinene støtter nye medier med høyere marginer.
  5. Web-to-Print styrer næringskjeden. Bedrifter bruker milliarder på produksjon, distribusjon og lager. Trykkerier skal optimere sine aktiviteter til print-on-demand.
  6. Innholdet ruler. 54 prosent av B2B-selskaper vil investere i content marketing.
  7. Hyper-personalisering driver Digital Print. 2013 er «Year of the Hyper-Personalization».  Annonsemateriell er mest effektivt  når det målrettes og svarer på forbrukernes spesifikke behov.
  8. Trigger-basert markedsføring møter kundenes behov. Forbrukere forventer real-time toveiskommunikasjon via mobile plattformer.
  9. Mobile Marketing endrer måten vi kommuniserer på. Trykkerier må være forberedt på å integrere mobile marketing med sine trykkbaserte tjenester.
  10. Direct Mail og sosiale medier. Trykkeriene vil i økende grad tilby kundene hjelp med aktiviteter på området markedsføring i sosiale medier.

Kilde: Digital Nirvana

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324