Sign&Print i 2016

PUBLISERT: 19 januar 2016
OPPDATERT: 19 januar

Den grafiske bransjen i Norge har blitt mindre. Dermed har vi fått færre annonsører og færre abonnenter.

forside_sogp
Dette skulle bli siste trykte nummer på en stund.

I 2016 kommer vi derfor kun ut med ett trykt nummer av Sign&Print – nemlig nummeret foran messen på Exporama den 14. og 15. september. Det nummeret kan vi finansiere med annonser og det distribueres derfor uten kostnad. I 2016 satser vi mer på lokalt materiale i vårt gratis ukentlige nyhetsbrev, som kommer ut hver tirsdag. Du kan fritt tegne abonnement på dette på signogprint.no.

Nyhetsbrevet redigeres fortsatt av vår norske redaktør Roger Stormo.

I Sverige fortsetter tidskriftet å komme ut på trykk hver måned. Seks ganger i året er det det tekniske magasinet Sign&Print og fire ganger er det det mer kreative bladet Cap&Design.

Abonnenter på Sign&Print vil få tilsendt det førstkommende svenske nummeret av Sign&Print, så kan dere vurdere om dere vil fortsette abonnementet og få tilsendt det svenske bladet – eller dere kan be om å få refundert abonnementsavgiften for den resterende perioden. Om du vil fortsette å få tilsendt de svenske bladene i din abonnementstid, behøver du ikke å gjøre noe. Det svenske Sign&Print kommer automatisk.

Velger du å avslutte abonnementet trenger du foreløpig ikke foreta deg noe, vent på prøvenummeret av det svenske bladet. Med dette følger det et skriv med informasjon om hvordan du skal forholde deg.

Les videre

Prisen på trykksaker

Vår forlegger, Peter Ollén deler fra sine møter med grafisk bransje. I dag sier han noe om å ikke gå ned i pris men heller øke en trykksaks effekt.
peter_ollen_ny_800px

Å drive trykkeri i koronatiden

Sjefredaktøren tar til orde for å normalisere driften og samspillet mellom medarbeiderne og overfor kundene, samtidig som man opprettholder smittevernet.
peter-ollexxn-190626-1024x716

Hold prisen oppe – av respekt for kunden

Ikke senk prisene dine i disse stormfulle tider. Det beste for kundene dine er at du øker prisen litt. Tror du meg ikke? Les videre.
peter-ollexxn-190626-1024x716

En ny bølge av etterspørsel

Peters leder: En ny bølge av etterspørsel er på vei inn i den grafiske bransjen. På samme måte som vi opplevde et enormt oppsving da vi kunne tilby offset i stedet for boktrykk, så kommer vi nå til å få oppleve et stort oppsving når vi kan tilby ulike varianter av blekktrykk.
peter_ollen_ny_800px

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01