Sign&Print i 2016

PUBLISERT: 19 januar 2016
OPPDATERT: 19 januar

Den grafiske bransjen i Norge har blitt mindre. Dermed har vi fått færre annonsører og færre abonnenter.

forside_sogp
Dette skulle bli siste trykte nummer på en stund.

I 2016 kommer vi derfor kun ut med ett trykt nummer av Sign&Print – nemlig nummeret foran messen på Exporama den 14. og 15. september. Det nummeret kan vi finansiere med annonser og det distribueres derfor uten kostnad. I 2016 satser vi mer på lokalt materiale i vårt gratis ukentlige nyhetsbrev, som kommer ut hver tirsdag. Du kan fritt tegne abonnement på dette på signogprint.no.

Nyhetsbrevet redigeres fortsatt av vår norske redaktør Roger Stormo.

I Sverige fortsetter tidskriftet å komme ut på trykk hver måned. Seks ganger i året er det det tekniske magasinet Sign&Print og fire ganger er det det mer kreative bladet Cap&Design.

Abonnenter på Sign&Print vil få tilsendt det førstkommende svenske nummeret av Sign&Print, så kan dere vurdere om dere vil fortsette abonnementet og få tilsendt det svenske bladet – eller dere kan be om å få refundert abonnementsavgiften for den resterende perioden. Om du vil fortsette å få tilsendt de svenske bladene i din abonnementstid, behøver du ikke å gjøre noe. Det svenske Sign&Print kommer automatisk.

Velger du å avslutte abonnementet trenger du foreløpig ikke foreta deg noe, vent på prøvenummeret av det svenske bladet. Med dette følger det et skriv med informasjon om hvordan du skal forholde deg.

Les videre

Prisen på trykksaker

Vår forlegger, Peter Ollén deler fra sine møter med grafisk bransje. I dag sier han noe om å ikke gå ned i pris men heller øke en trykksaks effekt.
peter_ollen_ny_800px

Å drive trykkeri i koronatiden

Sjefredaktøren tar til orde for å normalisere driften og samspillet mellom medarbeiderne og overfor kundene, samtidig som man opprettholder smittevernet.
peter-ollexxn-190626-1024x716

Hold prisen oppe – av respekt for kunden

Ikke senk prisene dine i disse stormfulle tider. Det beste for kundene dine er at du øker prisen litt. Tror du meg ikke? Les videre.
peter-ollexxn-190626-1024x716

En ny bølge av etterspørsel

Peters leder: En ny bølge av etterspørsel er på vei inn i den grafiske bransjen. På samme måte som vi opplevde et enormt oppsving da vi kunne tilby offset i stedet for boktrykk, så kommer vi nå til å få oppleve et stort oppsving når vi kan tilby ulike varianter av blekktrykk.
peter_ollen_ny_800px

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324