Prisen på trykksaker

Peter Ollén

Det er ikke prisen på trykksaker som avgjør om de produseres eller ikke. Det er effekten. Dersom en trykksak ikke oppleves som effektiv for arbeidet som skal gjøres, velges en annen kanal.

Fordi. Hvis trykksaken er valgt bort, ikke tenk på hvordan du kan selge den billigere. Tenk på hvordan du kan gjøre den mer effektivt for denne kunden.

Et visittkort i et merkelig format?

En brosjyre med spesialeffekter som gjør den tas vare på?

En overraskende falsing?

En innpakning med preging?

En selvlysende farge?

Det er innkjøperens jobb å prøve å presse prisen. Og det er din jobb å forsvare prisen din. Men begge disse tingene er bare noe som skjer til slutt. Det viktige er at selve produktet gir maksimal nytte for brukeren.

Tags: ,
Publisert av: 

Del artikkelen

En kommentar til “Prisen på trykksaker”
  1. Thor Gudmundsen sier:

    Peter Ollén peker på et viktig område, det å gjøre trykksaken mer effektiv for kunden.
    Jeg vil også bringe inn viktigheten over hvor og hvordan budskapet kommer best frem til leser / forbruker. Da er det viktig å tenke design, skrift, typografi og lesbarhet.
    Forskningsresultater viser dette klart og tydelig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Plockmatic kjøper opp britisk leverandør av skjæresystemer

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Med oppkjøpet får Plockmatic-gruppen dermed inn en global leverandør av utstyr innen trykking og grafisk produksjon. Intecs produktspekter inkluderer en egen ColorCut-serie, som inkluderer skjærebord på inngangsnivå for storformatproduksjon. Selskapet tilbyr også Intec ColorFlare-serien av stasjonære og profesjonelle enheter for å forbedre både folie- og laminatutskrift. Når Intec nå blir en del av det svenskeide […]

Publisert av: