Prisen på trykksaker

PUBLISERT: 10 januar 2022
OPPDATERT: 10 januar
Peter Ollén

Det er ikke prisen på trykksaker som avgjør om de produseres eller ikke. Det er effekten. Dersom en trykksak ikke oppleves som effektiv for arbeidet som skal gjøres, velges en annen kanal.

Fordi. Hvis trykksaken er valgt bort, ikke tenk på hvordan du kan selge den billigere. Tenk på hvordan du kan gjøre den mer effektivt for denne kunden.

Et visittkort i et merkelig format?

En brosjyre med spesialeffekter som gjør den tas vare på?

En overraskende falsing?

En innpakning med preging?

En selvlysende farge?

Det er innkjøperens jobb å prøve å presse prisen. Og det er din jobb å forsvare prisen din. Men begge disse tingene er bare noe som skjer til slutt. Det viktige er at selve produktet gir maksimal nytte for brukeren.

Les videre

Å drive trykkeri i koronatiden

Sjefredaktøren tar til orde for å normalisere driften og samspillet mellom medarbeiderne og overfor kundene, samtidig som man opprettholder smittevernet.
peter-ollexxn-190626-1024x716

Hold prisen oppe – av respekt for kunden

Ikke senk prisene dine i disse stormfulle tider. Det beste for kundene dine er at du øker prisen litt. Tror du meg ikke? Les videre.
peter-ollexxn-190626-1024x716

En ny bølge av etterspørsel

Peters leder: En ny bølge av etterspørsel er på vei inn i den grafiske bransjen. På samme måte som vi opplevde et enormt oppsving da vi kunne tilby offset i stedet for boktrykk, så kommer vi nå til å få oppleve et stort oppsving når vi kan tilby ulike varianter av blekktrykk.
peter_ollen_ny_800px

Sign&Print i 2016

forside_sogp

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C