Prisen på trykksaker

PUBLISERT: 10 januar 2022
OPPDATERT: 10 januar
Peter Ollén

Det er ikke prisen på trykksaker som avgjør om de produseres eller ikke. Det er effekten. Dersom en trykksak ikke oppleves som effektiv for arbeidet som skal gjøres, velges en annen kanal.

Fordi. Hvis trykksaken er valgt bort, ikke tenk på hvordan du kan selge den billigere. Tenk på hvordan du kan gjøre den mer effektivt for denne kunden.

Et visittkort i et merkelig format?

En brosjyre med spesialeffekter som gjør den tas vare på?

En overraskende falsing?

En innpakning med preging?

En selvlysende farge?

Det er innkjøperens jobb å prøve å presse prisen. Og det er din jobb å forsvare prisen din. Men begge disse tingene er bare noe som skjer til slutt. Det viktige er at selve produktet gir maksimal nytte for brukeren.

Les videre

Å drive trykkeri i koronatiden

Sjefredaktøren tar til orde for å normalisere driften og samspillet mellom medarbeiderne og overfor kundene, samtidig som man opprettholder smittevernet.
peter-ollexxn-190626-1024x716

Hold prisen oppe – av respekt for kunden

Ikke senk prisene dine i disse stormfulle tider. Det beste for kundene dine er at du øker prisen litt. Tror du meg ikke? Les videre.
peter-ollexxn-190626-1024x716

En ny bølge av etterspørsel

Peters leder: En ny bølge av etterspørsel er på vei inn i den grafiske bransjen. På samme måte som vi opplevde et enormt oppsving da vi kunne tilby offset i stedet for boktrykk, så kommer vi nå til å få oppleve et stort oppsving når vi kan tilby ulike varianter av blekktrykk.
peter_ollen_ny_800px

Sign&Print i 2016

forside_sogp

Siste nytt

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz