Neopost på Drupa

PUBLISERT: 15 august 2016
OPPDATERT: 15 august

Stansing til vanlige trykkerier
Stanseutstyr til helt vanlige trykkerier, med en kostnad rundt 700 000 kroner. Det var det store smellet på Duplos stand på Drupa i sommer. Helt plutselig kan det ordinære digitaltrykkeriet ta sine SRA3-ark og forvandle dem – med riller, perforering og renskjæring – til anvendelige emballasjer eller direktereklame med spesielle effekter.
Duplo fortsetter selvsagt å selge sine maskiner for å stanse visittkort, perforere og rille på mange ulike vis. Men også de mer komplekse produktene kan nå håndteres.

– En stanseform kan du for eksempel bestille fra Rotametrics, sier Björn Olsson fra Neopost, som selger i Norden. Formen klarer så et opplag på 150 000 ark.
Stanseutstyret, som heter PFi Di-cut 300, har en kapasitet på 3000 ark i timen.

Her viser Neale Horstead en smidig løsning for å bunte sammen direktereklame.
Her viser Neale Horstead en smidig løsning for å bunte sammen direktereklame.

Sorter direktereklame
Neale Horstead arbeider for Duplo med å støtte agenten Neopost i Norden. Han viser de Duplo systemene som står rundt om i landet hos Posten og samler sammen direktereklame. Den maskinen har kommet i en ny, kompakt versjon som koster under en million kroner i innkjøp. Tross det kompakte formatet, så samler den opp til 5000 sett i timen.
– To personer gjør ti manns arbeid. Denne maskinen er meget, meget lett å regne fortjeneste på, sier Neale Horstead. Postnord har maskiner fra oss som har stått og samlet i mange år. Maskinene i Umeå er fra 1993 – og de gjør fortsatt sin daglige jobb.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324