Neopost på Drupa

PUBLISERT: 15 august 2016
OPPDATERT: 15 august

Stansing til vanlige trykkerier
Stanseutstyr til helt vanlige trykkerier, med en kostnad rundt 700 000 kroner. Det var det store smellet på Duplos stand på Drupa i sommer. Helt plutselig kan det ordinære digitaltrykkeriet ta sine SRA3-ark og forvandle dem – med riller, perforering og renskjæring – til anvendelige emballasjer eller direktereklame med spesielle effekter.
Duplo fortsetter selvsagt å selge sine maskiner for å stanse visittkort, perforere og rille på mange ulike vis. Men også de mer komplekse produktene kan nå håndteres.

– En stanseform kan du for eksempel bestille fra Rotametrics, sier Björn Olsson fra Neopost, som selger i Norden. Formen klarer så et opplag på 150 000 ark.
Stanseutstyret, som heter PFi Di-cut 300, har en kapasitet på 3000 ark i timen.

Her viser Neale Horstead en smidig løsning for å bunte sammen direktereklame.
Her viser Neale Horstead en smidig løsning for å bunte sammen direktereklame.

Sorter direktereklame
Neale Horstead arbeider for Duplo med å støtte agenten Neopost i Norden. Han viser de Duplo systemene som står rundt om i landet hos Posten og samler sammen direktereklame. Den maskinen har kommet i en ny, kompakt versjon som koster under en million kroner i innkjøp. Tross det kompakte formatet, så samler den opp til 5000 sett i timen.
– To personer gjør ti manns arbeid. Denne maskinen er meget, meget lett å regne fortjeneste på, sier Neale Horstead. Postnord har maskiner fra oss som har stått og samlet i mange år. Maskinene i Umeå er fra 1993 – og de gjør fortsatt sin daglige jobb.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1