Posten kjøper opp Strålfors

PUBLISERT: 31 mars 2006
OPPDATERT: 31 mars

Svenske Posten kjøper Strålfors gjennom et bud på samtlige aksjer. Avtalen medfører at Posten betaler 95 kroner pr. aksje i A- eller B-serien. Familien Parkander, som kontrollerer 81,7 prosent av stemmene og 69,3 prosent av kapitalen i Strålfors, har akseptert tilbudet. – Strålfors er et svært velrenommert selskap innenfor sine markeder, uttaler Postens svenske administrerende direktør Erik Olsson. Strålfors ledelse, organisasjon og sterke varemerke vil styrke Postens konkurransekraft i Norden. Selskapenes tjenestesortiment utfyller hverandre og gir forutsetninger for å tilby tjenester som utvikler, forenkler og reduserer kostnadene på våre kunders kundekommunikasjon. I følge Posten er hovedmålene ved oppkjøpet å utvide sortimentet og styrke posisjonen i det nordiske og det europeiske markedet. Men de ser også fordeler ved å bevare og videreføre verdiene i selskapet. – Posten har tydelig markert at de vil drive Strålfors og varemerket videre og utnytte selskapet til å arbeide seg inn på nye markeder, sier Per Samuelsson (bildet), konsernsjef i Strålfors. Det innebærer at Strålfors kommer til å leve videre som et underkonsern til Posten. Strålfors omsetter rundt 3,5 millarder svenske kroner årlig og har rundt 2000 ansatte.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1