Posten kjøper opp Strålfors

PUBLISERT: 31 mars 2006
OPPDATERT: 31 mars

Svenske Posten kjøper Strålfors gjennom et bud på samtlige aksjer. Avtalen medfører at Posten betaler 95 kroner pr. aksje i A- eller B-serien. Familien Parkander, som kontrollerer 81,7 prosent av stemmene og 69,3 prosent av kapitalen i Strålfors, har akseptert tilbudet. – Strålfors er et svært velrenommert selskap innenfor sine markeder, uttaler Postens svenske administrerende direktør Erik Olsson. Strålfors ledelse, organisasjon og sterke varemerke vil styrke Postens konkurransekraft i Norden. Selskapenes tjenestesortiment utfyller hverandre og gir forutsetninger for å tilby tjenester som utvikler, forenkler og reduserer kostnadene på våre kunders kundekommunikasjon. I følge Posten er hovedmålene ved oppkjøpet å utvide sortimentet og styrke posisjonen i det nordiske og det europeiske markedet. Men de ser også fordeler ved å bevare og videreføre verdiene i selskapet. – Posten har tydelig markert at de vil drive Strålfors og varemerket videre og utnytte selskapet til å arbeide seg inn på nye markeder, sier Per Samuelsson (bildet), konsernsjef i Strålfors. Det innebærer at Strålfors kommer til å leve videre som et underkonsern til Posten. Strålfors omsetter rundt 3,5 millarder svenske kroner årlig og har rundt 2000 ansatte.

Siste nytt

Mange inntrykk på Fespa for NGL-stipendiater

En uke før årets Fespa delte Norsk Grafisk Leverandørforening (NGL) ut et reisestipend til to studenter som studerer grafisk design ved Høyskolen Kristiania. Sign&Print møtte dem på messen for å høre hva de så og hvilken kunnskap de tar med seg hjem.
Stipendium 2

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Her blir produkt beslaglagt under Fespa etter mistenkt kriminalitet

Uventet drama oppsto på Fespa i Berlin etter at Vivid Laminating Technologies' juridiske team utstedte et påbud med produksjonsstopp mot en kinesisk utstiller, melder Printweek. Dette resulterte i at ett produkt ble konfiskert fra utstillingen.
fespa-kriminalitet

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat