Posten kjøper opp Strålfors

PUBLISERT: 31 mars 2006
OPPDATERT: 31 mars

Svenske Posten kjøper Strålfors gjennom et bud på samtlige aksjer. Avtalen medfører at Posten betaler 95 kroner pr. aksje i A- eller B-serien. Familien Parkander, som kontrollerer 81,7 prosent av stemmene og 69,3 prosent av kapitalen i Strålfors, har akseptert tilbudet. – Strålfors er et svært velrenommert selskap innenfor sine markeder, uttaler Postens svenske administrerende direktør Erik Olsson. Strålfors ledelse, organisasjon og sterke varemerke vil styrke Postens konkurransekraft i Norden. Selskapenes tjenestesortiment utfyller hverandre og gir forutsetninger for å tilby tjenester som utvikler, forenkler og reduserer kostnadene på våre kunders kundekommunikasjon. I følge Posten er hovedmålene ved oppkjøpet å utvide sortimentet og styrke posisjonen i det nordiske og det europeiske markedet. Men de ser også fordeler ved å bevare og videreføre verdiene i selskapet. – Posten har tydelig markert at de vil drive Strålfors og varemerket videre og utnytte selskapet til å arbeide seg inn på nye markeder, sier Per Samuelsson (bildet), konsernsjef i Strålfors. Det innebærer at Strålfors kommer til å leve videre som et underkonsern til Posten. Strålfors omsetter rundt 3,5 millarder svenske kroner årlig og har rundt 2000 ansatte.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Kreativ fresing og skjæring i fokus

Kongsberg PCS och MultiCam kjører en favoritt i reprise fra fjorårets Fespa og viser hver sin flaggskipsmodell: skjærebordet C24 og CNC-fresen Apex3R.
Kongsberg 2 w

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Landets kanskje viktigste trykkeri er modernisert

Universitet i Oslo (UiO), med over 27 000 studenter og 6 600 ansatte, rommer ikke bare en institusjon for læring – men også et avgjørende trykkeri. Det lille, men betydningsfulle, og svært effektive Grafisk senter har i samarbeid med Canon gjennomført en omfattende moderniseringsprosess med fokus på kvalitet, bærekraft og effektivitet.
Trykkeriet UiO-kopi