Svenske Posten kjøper Strålfors gjennom et bud på samtlige aksjer. Avtalen medfører at Posten betaler 95 kroner pr. aksje i A- eller B-serien. Familien Parkander, som kontrollerer 81,7 prosent av stemmene og 69,3 prosent av kapitalen i Strålfors, har akseptert tilbudet. – Strålfors er et svært velrenommert selskap innenfor sine markeder, uttaler Postens svenske administrerende direktør Erik Olsson. Strålfors ledelse, organisasjon og sterke varemerke vil styrke Postens konkurransekraft i Norden. Selskapenes tjenestesortiment utfyller hverandre og gir forutsetninger for å tilby tjenester som utvikler, forenkler og reduserer kostnadene på våre kunders kundekommunikasjon. I følge Posten er hovedmålene ved oppkjøpet å utvide sortimentet og styrke posisjonen i det nordiske og det europeiske markedet. Men de ser også fordeler ved å bevare og videreføre verdiene i selskapet. – Posten har tydelig markert at de vil drive Strålfors og varemerket videre og utnytte selskapet til å arbeide seg inn på nye markeder, sier Per Samuelsson (bildet), konsernsjef i Strålfors. Det innebærer at Strålfors kommer til å leve videre som et underkonsern til Posten. Strålfors omsetter rundt 3,5 millarder svenske kroner årlig og har rundt 2000 ansatte.