Posten kjøper opp Strålfors

PUBLISERT: 31 mars 2006
OPPDATERT: 31 mars

Svenske Posten kjøper Strålfors gjennom et bud på samtlige aksjer. Avtalen medfører at Posten betaler 95 kroner pr. aksje i A- eller B-serien. Familien Parkander, som kontrollerer 81,7 prosent av stemmene og 69,3 prosent av kapitalen i Strålfors, har akseptert tilbudet. – Strålfors er et svært velrenommert selskap innenfor sine markeder, uttaler Postens svenske administrerende direktør Erik Olsson. Strålfors ledelse, organisasjon og sterke varemerke vil styrke Postens konkurransekraft i Norden. Selskapenes tjenestesortiment utfyller hverandre og gir forutsetninger for å tilby tjenester som utvikler, forenkler og reduserer kostnadene på våre kunders kundekommunikasjon. I følge Posten er hovedmålene ved oppkjøpet å utvide sortimentet og styrke posisjonen i det nordiske og det europeiske markedet. Men de ser også fordeler ved å bevare og videreføre verdiene i selskapet. – Posten har tydelig markert at de vil drive Strålfors og varemerket videre og utnytte selskapet til å arbeide seg inn på nye markeder, sier Per Samuelsson (bildet), konsernsjef i Strålfors. Det innebærer at Strålfors kommer til å leve videre som et underkonsern til Posten. Strålfors omsetter rundt 3,5 millarder svenske kroner årlig og har rundt 2000 ansatte.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1