Sterke tall fra Konica Minolta

Det er farger som gjelder, også i vanlige kontorers utskriftsmiljøer. Etterspørselen etter sort/hvitt-løsninger er synkende, mens multifunksjonsløsninger med farger står høyest på ønskelisten hos mange bedrifter. Konica Minolta har satset store penger på produktutvikling for dette markedet, og kan nå høste i form av solide overskudd. I siste regnskapsår (til og med første kvartal 2006) økte de omsetningen i Norge med nesten 50 millioner, og oppnådde også solide overskudd. Omsetningen ble i denne perioden 397 millioner kroner, mens resultatet før skatt endte på 35 millioner kroner. Konica Minoltas ambisiøse målsetning er å fargelegge Norge. Den jobben er det nok andre aktører som også bidrar til å gjennomføre, men det er ingen tvil om at denne japanske produsenten har satset riktig. Nylig solgte de kameraproduksjonen til Sony, og det er selvsagt viktig å vise eierne og markedet at de lykkes i det viktige multifunksjonsmarkedet. Administrerende direktør Reidar Bø (bildet) i Konica Minolta Norge understreker at selskapet planlegger videre vekst. – Vi har lagt opp til en betydelig salgs- og omsetningsvekst i år. Samtidig opplever vi at sort/hvitt maskiner fases raskt ut i kontorsegmentet. Stadig flere bedrifter oppdager de store fordelene ved multifunksjonelle maskiner, som kan alt fra å skrive ut, skanne, fakse, og som både har muligheter for å skrive ut/kopiere i både sort/hvitt og farger, sier Bø. Han tror interessen for selskapets produkter skyldes at både bruksmuligheter og totalkostnader gjør det til en lønnsom investering for bedriften. Samtidig mener han at fusjonen mellom Konica og Minolta har mye av æren for selskapets positive utvikling.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon har fokus på Colorado med UVgel på Sign, Print & Promotion

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

På årets Sign, Print & Promotion-messe på X Meeting Point, Hellerudsletta 20-21. oktober har Canon på sin stand valgt å vise frem storformatprinteren Colorado, som med sin unike UVgel-teknologi åpner for mer enn 30 nye markedsområder, ifølge produsenten.

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: 

HP-jubileum med maskinlansering til storformat

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

HP feirer 30 år med utviklingen av fotoprinterserien Designjet med å lansere to nye modeller. I forbindelse med lanseringen benytter de også sjansen til å levere en Pro-printerfamilie i serien Pagewide som åpner for å skrive ut på papir, fleksible materialer og medieplater.

Publisert av: