Sterke tall fra Konica Minolta

PUBLISERT: 28 juni 2006
OPPDATERT: 28 juni

Det er farger som gjelder, også i vanlige kontorers utskriftsmiljøer. Etterspørselen etter sort/hvitt-løsninger er synkende, mens multifunksjonsløsninger med farger står høyest på ønskelisten hos mange bedrifter. Konica Minolta har satset store penger på produktutvikling for dette markedet, og kan nå høste i form av solide overskudd. I siste regnskapsår (til og med første kvartal 2006) økte de omsetningen i Norge med nesten 50 millioner, og oppnådde også solide overskudd. Omsetningen ble i denne perioden 397 millioner kroner, mens resultatet før skatt endte på 35 millioner kroner. Konica Minoltas ambisiøse målsetning er å fargelegge Norge. Den jobben er det nok andre aktører som også bidrar til å gjennomføre, men det er ingen tvil om at denne japanske produsenten har satset riktig. Nylig solgte de kameraproduksjonen til Sony, og det er selvsagt viktig å vise eierne og markedet at de lykkes i det viktige multifunksjonsmarkedet. Administrerende direktør Reidar Bø (bildet) i Konica Minolta Norge understreker at selskapet planlegger videre vekst. – Vi har lagt opp til en betydelig salgs- og omsetningsvekst i år. Samtidig opplever vi at sort/hvitt maskiner fases raskt ut i kontorsegmentet. Stadig flere bedrifter oppdager de store fordelene ved multifunksjonelle maskiner, som kan alt fra å skrive ut, skanne, fakse, og som både har muligheter for å skrive ut/kopiere i både sort/hvitt og farger, sier Bø. Han tror interessen for selskapets produkter skyldes at både bruksmuligheter og totalkostnader gjør det til en lønnsom investering for bedriften. Samtidig mener han at fusjonen mellom Konica og Minolta har mye av æren for selskapets positive utvikling.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01