Sterke tall fra Konica Minolta

PUBLISERT: 28 juni 2006
OPPDATERT: 28 juni

Det er farger som gjelder, også i vanlige kontorers utskriftsmiljøer. Etterspørselen etter sort/hvitt-løsninger er synkende, mens multifunksjonsløsninger med farger står høyest på ønskelisten hos mange bedrifter. Konica Minolta har satset store penger på produktutvikling for dette markedet, og kan nå høste i form av solide overskudd. I siste regnskapsår (til og med første kvartal 2006) økte de omsetningen i Norge med nesten 50 millioner, og oppnådde også solide overskudd. Omsetningen ble i denne perioden 397 millioner kroner, mens resultatet før skatt endte på 35 millioner kroner. Konica Minoltas ambisiøse målsetning er å fargelegge Norge. Den jobben er det nok andre aktører som også bidrar til å gjennomføre, men det er ingen tvil om at denne japanske produsenten har satset riktig. Nylig solgte de kameraproduksjonen til Sony, og det er selvsagt viktig å vise eierne og markedet at de lykkes i det viktige multifunksjonsmarkedet. Administrerende direktør Reidar Bø (bildet) i Konica Minolta Norge understreker at selskapet planlegger videre vekst. – Vi har lagt opp til en betydelig salgs- og omsetningsvekst i år. Samtidig opplever vi at sort/hvitt maskiner fases raskt ut i kontorsegmentet. Stadig flere bedrifter oppdager de store fordelene ved multifunksjonelle maskiner, som kan alt fra å skrive ut, skanne, fakse, og som både har muligheter for å skrive ut/kopiere i både sort/hvitt og farger, sier Bø. Han tror interessen for selskapets produkter skyldes at både bruksmuligheter og totalkostnader gjør det til en lønnsom investering for bedriften. Samtidig mener han at fusjonen mellom Konica og Minolta har mye av æren for selskapets positive utvikling.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1