Det er farger som gjelder, også i vanlige kontorers utskriftsmiljøer. Etterspørselen etter sort/hvitt-løsninger er synkende, mens multifunksjonsløsninger med farger står høyest på ønskelisten hos mange bedrifter. Konica Minolta har satset store penger på produktutvikling for dette markedet, og kan nå høste i form av solide overskudd. I siste regnskapsår (til og med første kvartal 2006) økte de omsetningen i Norge med nesten 50 millioner, og oppnådde også solide overskudd. Omsetningen ble i denne perioden 397 millioner kroner, mens resultatet før skatt endte på 35 millioner kroner. Konica Minoltas ambisiøse målsetning er å fargelegge Norge. Den jobben er det nok andre aktører som også bidrar til å gjennomføre, men det er ingen tvil om at denne japanske produsenten har satset riktig. Nylig solgte de kameraproduksjonen til Sony, og det er selvsagt viktig å vise eierne og markedet at de lykkes i det viktige multifunksjonsmarkedet. Administrerende direktør Reidar Bø (bildet) i Konica Minolta Norge understreker at selskapet planlegger videre vekst. – Vi har lagt opp til en betydelig salgs- og omsetningsvekst i år. Samtidig opplever vi at sort/hvitt maskiner fases raskt ut i kontorsegmentet. Stadig flere bedrifter oppdager de store fordelene ved multifunksjonelle maskiner, som kan alt fra å skrive ut, skanne, fakse, og som både har muligheter for å skrive ut/kopiere i både sort/hvitt og farger, sier Bø. Han tror interessen for selskapets produkter skyldes at både bruksmuligheter og totalkostnader gjør det til en lønnsom investering for bedriften. Samtidig mener han at fusjonen mellom Konica og Minolta har mye av æren for selskapets positive utvikling.