Océ skuffet i tredje kvartal

PUBLISERT: 29 november 2006
OPPDATERT: 29 november

DDS, eksklusive Océ Imagistics, har hatt et mislykket kvartal, sier Rokus van Iperen, konsernsjef i Océ. De fallende inntektene skyldes leveranseproblemer og stort prispress, sier Rokus van Iperen, konsernsjef i Océ. Océ medgir at de ikke er fornøyd når de offentliggjør tallene for årets tredje kvartal. Skuffelsen rettes i første rekke mot divisjonen Digital Document Systems (DDS), etter at gevinsten sank med rundt 25 prosent i forhold til samme periode i fjor. Årsaken oppgis til å være dels leveranseproblemer, dels det høye prispresset i segmentet. – DDS, eksklusive Océ Imagistics, har hatt et mislykket kvartal, sier Rokus van Iperen, konsernsjef i Océ. De fallende inntektene skyldes i hovedsak leveranseproblemer og stort prispress. Samtidig har vi hatt en god ordreinngang, og leveranseproblemene er i stor grad løst. Det innebærer at inntektene kan sette fart igjen, noe som vil vise seg i siste kvartal. De totale inntektene i tredje kvartal økte til 740,6 (646,9) millioner euro, en økning med 14 prosent sammenlignet med samme periode året før. I årets ni første måneder økte inntektene med 19,1 prosent, til 2278,3 (1912,8) millioner euro.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01