DDS, eksklusive Océ Imagistics, har hatt et mislykket kvartal, sier Rokus van Iperen, konsernsjef i Océ. De fallende inntektene skyldes leveranseproblemer og stort prispress, sier Rokus van Iperen, konsernsjef i Océ. Océ medgir at de ikke er fornøyd når de offentliggjør tallene for årets tredje kvartal. Skuffelsen rettes i første rekke mot divisjonen Digital Document Systems (DDS), etter at gevinsten sank med rundt 25 prosent i forhold til samme periode i fjor. Årsaken oppgis til å være dels leveranseproblemer, dels det høye prispresset i segmentet. – DDS, eksklusive Océ Imagistics, har hatt et mislykket kvartal, sier Rokus van Iperen, konsernsjef i Océ. De fallende inntektene skyldes i hovedsak leveranseproblemer og stort prispress. Samtidig har vi hatt en god ordreinngang, og leveranseproblemene er i stor grad løst. Det innebærer at inntektene kan sette fart igjen, noe som vil vise seg i siste kvartal. De totale inntektene i tredje kvartal økte til 740,6 (646,9) millioner euro, en økning med 14 prosent sammenlignet med samme periode året før. I årets ni første måneder økte inntektene med 19,1 prosent, til 2278,3 (1912,8) millioner euro.