Heidelberg i tungt samarbeid

PUBLISERT: 4 desember 2006
OPPDATERT: 4 desember

Heidelberg og KBA har signert en intensjonsavtale om å skape en standard for UV- og hybridtrykk. Viktigst på agendaen er sikkerhet og troverdighet i forbindelse med forbruksmateriell. Et første forslag fra de to selskapene skal omfatte punkter som sertifisering av UV- og hybridfarger, sertifisering av forbruksmateriell som brukes i UV- og hybridtrykk samt normer for prøvetrykk i UV- og hybridsammenheng. Initiativet til standardiseringsarbeiden kom fra KBAs markedssjef for arkoffset, Jürgen Veil og Jens Arne Knøbl, produktsjef for området application hos Heidelberg. De to har 18 måneders forarbeid bak seg og håper tiltaket skal gi gjenklang i leverandørleddet, det vil si alle de underleverandørene som leverer materiell og farger til trykkeriene. Også Canon Europe og Heidelberg har innledet samarbeid som har som mål å utvikle en kobling mellom Canons Imagepress C7000VP og Heidelbergs Prinect Digital Print Manager. Samarbeidet vil dreie seg om å utvikle en sømløs hybridarbeidsflyt for både offset og digitaltrykk som kan benyttes i siviltrykkerier. Selve koblingen skal bygge på åpne industristandarder med jdf og pdf som gjør det mulig å overføre produksjonsdata mellom Prinect og Imagepress. – Ved å integrere Canons Imagepress C7000VP med Prinect-arbeidsflyt vil Heidelberg tilby enda høyere fleksibilitet for trykkerne til å integrere sitt eksisterende utstyr, sier Peter Leu, produktsjef for Prinect. Heidelberg er veiledende i integrasjonen av digitaltrykkprosesser, noe som senker produksjonskostnadene. Mer informasjon finner du på www.heidelberg.com. Bildet: Jens Arne Knöbl fra Heidelberg, og Jürgen Veil fra KBA signerer samarbeidsavtalen på Fogra UV Symposium.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1