Heidelberg i tungt samarbeid

PUBLISERT: 4 desember 2006
OPPDATERT: 4 desember

Heidelberg og KBA har signert en intensjonsavtale om å skape en standard for UV- og hybridtrykk. Viktigst på agendaen er sikkerhet og troverdighet i forbindelse med forbruksmateriell. Et første forslag fra de to selskapene skal omfatte punkter som sertifisering av UV- og hybridfarger, sertifisering av forbruksmateriell som brukes i UV- og hybridtrykk samt normer for prøvetrykk i UV- og hybridsammenheng. Initiativet til standardiseringsarbeiden kom fra KBAs markedssjef for arkoffset, Jürgen Veil og Jens Arne Knøbl, produktsjef for området application hos Heidelberg. De to har 18 måneders forarbeid bak seg og håper tiltaket skal gi gjenklang i leverandørleddet, det vil si alle de underleverandørene som leverer materiell og farger til trykkeriene. Også Canon Europe og Heidelberg har innledet samarbeid som har som mål å utvikle en kobling mellom Canons Imagepress C7000VP og Heidelbergs Prinect Digital Print Manager. Samarbeidet vil dreie seg om å utvikle en sømløs hybridarbeidsflyt for både offset og digitaltrykk som kan benyttes i siviltrykkerier. Selve koblingen skal bygge på åpne industristandarder med jdf og pdf som gjør det mulig å overføre produksjonsdata mellom Prinect og Imagepress. – Ved å integrere Canons Imagepress C7000VP med Prinect-arbeidsflyt vil Heidelberg tilby enda høyere fleksibilitet for trykkerne til å integrere sitt eksisterende utstyr, sier Peter Leu, produktsjef for Prinect. Heidelberg er veiledende i integrasjonen av digitaltrykkprosesser, noe som senker produksjonskostnadene. Mer informasjon finner du på www.heidelberg.com. Bildet: Jens Arne Knöbl fra Heidelberg, og Jürgen Veil fra KBA signerer samarbeidsavtalen på Fogra UV Symposium.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Oppsummerer nytten av automatisering

Summa demonstrerer ikke bare én, men to arbeidsflytløsninger under Fespa. Dette for å vise kundene hvordan de kan effektivisere prosessene sine.
Summa-1024x768