Océ økte mer enn forventet i 2006

PUBLISERT: 7 februar 2007
OPPDATERT: 7 februar

Océs fjerde kvartal i 2006 ble i følge selskapets pressemelding bedre enn forventet. Omsetningen økte med 8,8 prosent til 832,1 millioner euro og nettovinsten økte til 26,7 (52,1) millioner euro. Divisjonen Digital Document Systems (DDS) økte mest, med 12 prosent til 598 millioner euro. Økningen skyldtes til stor del overtagelsen av Imagistics. Omsetningen for Océs storformatsdivisjon økte til 233,6 millioner euro. Océ har også fastlagt sin operative og finansielle strategi for 2007-2010, der det forventes en årlig omsetningsvekst på fem prosent og en avkastning på minst 13 prosent i 2010. – Våre tre strategiske satsningsområder vil også i fremtiden være distribusjon, innovasjon og optimalisering av forretningsprosesser, sier Rokus van Iperen, Océs konsernsjef. – Som et ledd i arbeidet med å forbedre selskapets lønnsomhet, vil Imagistics-konseptet bli overført til Europa. I tillegg til vårt produkttilbud vil vi også tilby utskriftssystemer og skrivere fra tredjepartsleverandører. Vår egen utvikling vil fokusere på høyvolumsenheter og storformatskrivere, sier Rokus van Iperen.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong