Océ økte mer enn forventet i 2006

PUBLISERT: 7 februar 2007
OPPDATERT: 7 februar

Océs fjerde kvartal i 2006 ble i følge selskapets pressemelding bedre enn forventet. Omsetningen økte med 8,8 prosent til 832,1 millioner euro og nettovinsten økte til 26,7 (52,1) millioner euro. Divisjonen Digital Document Systems (DDS) økte mest, med 12 prosent til 598 millioner euro. Økningen skyldtes til stor del overtagelsen av Imagistics. Omsetningen for Océs storformatsdivisjon økte til 233,6 millioner euro. Océ har også fastlagt sin operative og finansielle strategi for 2007-2010, der det forventes en årlig omsetningsvekst på fem prosent og en avkastning på minst 13 prosent i 2010. – Våre tre strategiske satsningsområder vil også i fremtiden være distribusjon, innovasjon og optimalisering av forretningsprosesser, sier Rokus van Iperen, Océs konsernsjef. – Som et ledd i arbeidet med å forbedre selskapets lønnsomhet, vil Imagistics-konseptet bli overført til Europa. I tillegg til vårt produkttilbud vil vi også tilby utskriftssystemer og skrivere fra tredjepartsleverandører. Vår egen utvikling vil fokusere på høyvolumsenheter og storformatskrivere, sier Rokus van Iperen.

Les videre

Printing av butikkskilt på den produktive måten

KODAK ASCEND Digitalpresse: Bringer større hastighet og produksjonsevner til butikkskilt.
Salesman Checking Food Inventory In Store

Horizon: Fra ett eksemplar til millionopplag

Etterbehandlingsleverandøren Horizon har sine bestselgende maskiner for mindre produksjoner. Men i dag er det de virkelig store systemene som står for størstedelen av salget. Vi intervjuer Paul Jakobson, daglig leder i Horizon i Norden, om årets kommende produktslipp, investeringen i Skandinavia og hvilken retning produsenten tar.
JakobsonPaul-610A1171-scaled

Årsmøtet i Grafisk Bransjeforening Øst besøker BK Grafisk

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar, 26. mars, i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Temaet for fagprogrammet er tjenesteinnovasjon, og det blir presentasjon av BK og omvisning. 
grafisk_oest

CopyCat går superwide med Ricoh

CopyCat har valgt Ricoh Norge som leverandør for sin videre satsing mot storformatmarkedet. Denne nye superwide hybrid printeren vil bli installert i de nye produksjonslokalene som nå ferdigstilles på Billingstad i Asker. Løsningen vil være klar og i operativ drift allerede i slutten av denne måneden.
copycat

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1