3 000 må forlate Xerox

PUBLISERT: 17 desember 2008
OPPDATERT: 17 desember

[list] mulcahy

I forbindelse med at Xerox offentliggjorde resultatet for tredje kvartal, ble det gjort kjent at 3000 ansatte må forlate selskapet de neste seks månedene. Dette skjer som en del av en innsparingspakke, og tilsvarer nesten fem prosent av det totale antallet ansatte. Ifølge Xerox er målet å redusere kostnadene med til sammen 200 millioner dollar.

Omsetningen for kvartalet steg med to prosent, til 4,4 milliarder dollar. Utstyrssalget i dette kvartalet ble redusert med tre prosent, mens ettermarkedet, som i omsetning er tre ganger så stort, steg med tre prosent.

– Vi øker aktivitetstempoet for å redusere kostnadene og forbedre effektiviteten i hele konsernet, med formål å gi oss bedre fleksibilitet i en ustabil økonomi, sier Anne Mulcahy, konsernsjef i Xerox.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2