Presidentportrett trykt på Speedmaster

PUBLISERT: 8 mai 2009
OPPDATERT: 8 mai

n44123-obama_web

US Government Printing Office (GPO), som er den amerikanske presidentens og kabinettets interne trykktjeneste, har startet produksjonen av de offisielle portrettene av president Barack Obama og visepresident Joe Biden. Bildene er produsert i en firefarge Heidelberg Speedmaster SM 102. Opplaget oppgis å være 130.000 eksemplarer i tre formater, som primært vil pryde skoler, flyplasser, helseinstitusjoner og andre offentlige anlegg. I tillegg skal det være mulig å kjøpe bilder via GPOs onlinetjeneste. For første gang i historien er de offisielle portrettene fotografert med digital kamerateknologi. Papiret som benyttes, skal inneholde resirkulert fiber fra trevirke håndtert i samsvar med prinsippene for bærekraftig utvikling.

Les videre

Mer om HP og Xerox

I august og september ble det ført diskrete samtaler mellom ledelsen i HP og Xerox. Xerox har fått penger i kassen etter å ha solgt sin asiatiske virksomhet til Fujifilm. De pengene skulle nå brukes til å kjøpe HP.
unadjustednonraw-thumb-1c24

Halden Arbeiderblad mimrer

halden_arbeiderblad

Emballasjeforeningens nye nettsider

Sign og Print retter

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2